[Talk-cz] tagování sídel

Mike mike na mikecrash.com
Pátek Červen 4 11:52:14 UTC 2010

> Tohle je podle mě úplně špatně, prostě ať se snažím jak se snažím subrub
> na vesničku nepasuje.

> Neslouží k tomuto náhodou tak is_in?
>
> Nevím tedy co a jak, který navigační software parsuje, ale myslím, že
> podobně jako bychom "neměli tagovat pro renderery", bychom neměli
> podřizovat tagování navigačním softwaru. Vesnička kdesi na Vysočině,
> odkud jsou to k většímu městu desítky kilometrů, prostě není suburb.
>
> Zdraví,
> Petr Morávek

Ale toto přece není tagování pro navigační přístroje. To je tagování
tak, aby to odpovídalo skutečnosti a bylo univerzální. A jak jinak to
tagovat, než podle již existujících zdrojů - všechny mapy co jsou, tak
to mají takto. Pokud třeba do vyhledávání na mapy.cz zadám Nedvědice,
tak to vyhodí část obce a ne obec. A část obce je suburb. Tagovat to
podle dojmů je zkreslené, každý má dojem jiný.

Další příklad - podle wiki by měl town být 10-100 tis. obyvatel. Našel
jsem spoustu obcí, které někdo označil jako town jen proto, že má k tomu
místu vztah (možná tam bydlí), přestože obec měla sotva 1000 obyvatel a
ani nemá status města. Ani většina měst, co máme označených jako town,
toto nesplňuje. Jak rozhodnout tu hranici? Proto se to dělá podle toho,
zda má u nás obec status města, pak je to town, jinak je to prostě
village (včetně tzv. městysů). Toto přesně definuje značení a každý ví,
jak to má udělat. Oproti stavu, kdy definujeme nějakou velikost -
rozlohu/počet obyvatel apod.

Jde o to, aby každý software měl možnost si z toho vytáhnout to, co
potřebuje a ne fiktivní údaje. Když už jsme zmínili navigaci - osobně
jsem si tím už prošel, jak vytáhnout z OSM adresy a to opravdu
prakticky, ne jen fiktivně, takže vím, o čem mluvím. Stále nejsem se
stavem spokojen, takže mne čeká krok přefiltrování všech place a všechny
village co nejsou jako admin_center v relaci boundary s admin_level=8
(=obec) převedu na suburb.