[Talk-cz] tagování sídel

Mike mike na mikecrash.com
Pátek Červen 4 18:11:00 UTC 2010

Tak jak je to v současnosti, tak definování adres funguje docela dobře.
Osobně to dělám takto: (MC Navi)

1. najdu všechny relace boundary s admin_level=8
2. najdu nody s tagem place=village/town/city (suburb ignoruju), pokud
je jeho jméno shodné s relací 1 a je uvnitř, je to navigační bod, kam se
naviguje pouze podle obce, pokud není 1 a je jen 2, tak jde jen o město
bez definovaných adres
3. pro všechny pojmenované highway najdu, uvnitř které relace 1 se
nachází, a to je ulice, je vždy jedinečná v rámci jedné obce, pokud není
žádná, zahazuju
3. pro všechny adresní body hledám relaci 1, tím ho přiřadím ke městu,
podle street najdu 3 a přiřadím

Toto funguje docela dobře jak u nás, tak v cizině, pokud je nějaká část
obce nesprávně označená jako place=village místo place=suburb, tak se
tímto nesprávně vytvoří navigační adresa. Je to z toho důvodu, že ve
mnoha státech nemají udělané boundary, pokud bych je zahodil, tak by
nešlo navigovat ani podle města.

Osobně je mi označení vesnice, město, městys, statutární město úplně
jedno. Jsem ale pro to, aby šlo podle place rozlišit to, jestli je
vesnice součástí jiné nebo jde o samostatnou obec. Tak to funguje i
jinde, takže není nutné dělat různé věci pro každý stát zvlášť. Proč v
seznamu měst mít plno vesniček, které tam nikdo hledat nebude? Pokud
někdo jede na adresu, tak většinou ví, kam jede a jak je to značené.

Osobně bych to dělal tak, že bych pro tyhle vesnice nechal suburb,
village a town dělal podle uvážení, například samosprávní obce mohou být
town, ostatní village. Existují výjimky. Ke všem pak lze přidat nějaký
nový tag, třeba admin_status apod.