[Talk-cz] Začátečník se hlásí do služby

Marek Prokop marek na sovavsiti.cz
Úterý Červen 8 07:50:42 UTC 2010

Dobrý den,

již delší dobu si hraju s mapami a zpovzdálí sleduji projekt
Openstreetmap.org. Zpočátku mi to připadalo příliš složité, ale teď už
jsem se odhodlal konečně začít aktivně přispívat. Prostudoval jsem si
návody na wiki, nainstaloval jsem si JOSM a Merkaartor a snad to
zvládnu.

Baví mne pěší turistika a napadají mne tedy tři oblasti, kterými bych
mohl začít:

1) Za poslední rok jsem nasbíral dost tracklogů z pěších tůr po
českých turistických cestách a moc se mi líbí projekt mapování tras
KČT, který v české Openstreetmap probíhá. Mám například tracklog ke
skoro celé Zlaté stezce Českého ráje, kterou jsem i s pomocí
Openstreetmap "zmapoval" zde:

http://knol.google.com/k/zlat%C3%A1-stezka-%C4%8Desk%C3%A9ho-r%C3%A1je

2) Bydlím v Říčanech a v okolí je ještě dost lesních a polních cest,
které na Openstreetmap chybí. Mohl bych je tedy přidat.

3) V okolí svého bydliště a v místech mých cest bych mohl přidávat i
nějaké POI (restaurace, parkoviště, památky apod.).

Čím mi doporučujete začít? Kde je nejmenší riziko, že udělám nějakou
chybu, a na co bych si měl dát pozor? Až na mapu něco přidám, mohl by
někdo zkontrolovat, zda to nedělám špatně?

Díky za pomoc,
--
Marek Prokop
http://www.facebook.com/marek.prokop