[Talk-cz] Začátečník se hlásí do služby

Petr Dlouhý petr.dlouhy na email.cz
Úterý Červen 8 09:03:11 UTC 2010

Ahoj,

díky za tvůj zájem o projekt. Chtělo by to víc odvahy, chyby se dají
napravit, a aby byla tvá práce přínosem stačí jen když budeš dělat víc
užitku než škody. Časem se to určitě naučíš, ze začátku můžeš výsledky své
práce poslat někomu zkušenějšímu (nebo sem), aby se na to podíval.

Asi bych začal tím mapováním tvého okolí - nejvíc to tam znáš, takže budeš
mít největší jistotu, že postupuješ správně, navíc jako místní můžeš
zachytit do mapy podrobnosti, kterých by si jiní nevšimli. Také je
největší šance, že pokud uděláš nějakou chybu tak ji časem opravíš.
Pro mapování cest doporučuji použít ortofotomapu ÚHULu a katastrální mapu
(obě se smějí legálně použít; v JOSMu pomocí pluginu WMSplugin). Obzvlášť
ortofotomapa je ve většině případů přesnější než měření pomocí GPS, takže
pokud je cesta vidět na ortofotomapě a znáš ji, tak vůbec nemusíš do
terénu. Logy z GPS se hodí v případě, že cesta na ortofotomapě není vidět
dostatečně jasně, nebo není vidět vůbec.

--
Petr Dlouhý