[Talk-cz] Jaké jsou dostatečné zdroje k zakreslení nové turistické cesty

Jakub Sykora kubajz na kbx.cz
Pondělí Červen 14 09:26:03 UTC 2010

Ahoj,

Dne 14.6.2010 11:00, Marek Prokop napsal(a):
> Nyní případy, kterými si nejsem jistý:
>
> 4) Cesta není vidět na fotomapě UHUL a mám k ní jen jeden svůj
> tracklog, který může mít v lese chybu i 20-30 metrů. Mám takovou cestu
> zakreslit, nebo mám počkat, až bude tracklogů víc?

Daji se pouzit jeste katastralni mapy - casto taky napovi, kudy ta cesta
vede. Pokud kvalifikovanym odhadem dokazes urcit, ze je tam bota jen
+-20m a ze GPSka uplne nekecala, tak to IMO zakreslit muzes a mas - ten
kdo tam pujde s GPSkou totiz taky bude mit solidni rozptyl :) Pripadne
to drive nebo pozdeji zpresnis ty nebo nekdo jiny...
> 5) K cestě nemám vlastní tracklog, šel jsem po ní před delší dobou a
> už si ji moc nepamatuji, na fotomapě vidět není, v databázi ale je
> dost cizích tracklogů. Je v takovém případě nutná osobní obhlídka?

Neni, pokud si myslis, ze se jeji trasa za tu dobu nezmenila. Ja casto
taky vychazim ze sve par let stare znalosti a kdyz usoudim, ze se tam
nic nezmenilo, pak to zakreslim tak, jak si to pamatuju.
> 6) Na OSM je cesta už zakreslená, ale není vyznačená relace pro trasu
> KČT. Podle různých map, které mám k dispozici, tam trasa KČT vede, ale
> osobně jsem to neověřoval.

Ne. Z cizich zdroju se nesmi opisovat, pokud to neni explicitne
povoleno. Jina situace by byla, kdyby sis pamatoval, ze tam ta znacka
vede a mapu pouzil jako berlicku. V nekterych mapach totiz mohou byt
zamerne vytvorene chyby, podle kterych autor muze poznat, ze se jedna o
kopii jeho dila.
> Mohu i v těchto případech cestu do mapy zakreslit a/nebo vyznačit
> relaci trasy KČT, nebo by to bylo příliš nespolehlivé?

ani ne tak nespolehlive jako nelegalni
> S tím souvisí i otázka, zda musím vždy vyznačovat zdroje značkou
> source. Všiml jsem si, že se v OSM příliš často nepoužívají.

vzdy ne. Zpravidla se to pouziva v pripadech importu z jinych zdroju.
Bere se za to (nebo aspon ja ano), ze pokud tam nic neni uvedeno, tak to
vzniklo klasickym spojenim survey, uhul, km atp.