[Talk-cz] Jaké jsou dostate?né zdroje k zakreslení nové turistické cesty

Milan Zamazal pdm na zamazal.org
Pondělí Červen 14 21:39:54 UTC 2010

    MP> 4) Cesta není vidět na fotomapě UHUL a mám k ní jen jeden svůj
    MP> tracklog, který může mít v lese chybu i 20-30 metrů. Mám takovou
    MP> cestu zakreslit, nebo mám počkat, až bude tracklogů víc?

Pokud předpokládám, že po té cestě zanedlouho znovu půjdu, počkám.
V opačném případě zakreslím.  Informace o tom, že odněkud někam zhruba
tudy cesta vede, je i tak užitečná a případné nepřesnosti časem někdo
opraví.  Pokud vím, že měření bylo dost nepřesné, snažím se dělat co
nejdelší přímé čáry a málo lomení, čímž uživatelům naznačuji, že
přesnost není nejlepší.

    MP> S tím souvisí i otázka, zda musím vždy vyznačovat zdroje značkou
    MP> source.

Já bych se za to velmi přimlouval.  Zejména u těch lesních cest lze
nezřídka narazit na rozpor mezi daty v OSM a vlastními zjištěními.
Je-li uveden zdroj, je možné věrohodnost dat nějak posoudit nebo
prověřit.  V opačném případě mi nezbývá než věrohodnost dat hodnotit
jako velmi nízkou.  Přidání source je jen malá práce navíc, přitom ale
poskytuje užitečnou informaci.  Navíc možná některé z používaných
podkladů uvedení informace o svém použití přímo vyžadují.