[Talk-cz] eStudanky

MP singularita na gmail.com
Pondělí Září 6 23:18:15 UTC 2010

>  souvisí s tím také otázka, jak zdroje vody tagovat. Existují různé druhy
> zdrojů, které by bylo dobré odlišit:
>
>  pramen s pitnou vodou           natural=spring + amenity=drinking_water
> (na mapě se ale zobrazí jen jedno z toho)

tak místo amenity=drinking_water tam nacpat drinkable=yes/no, což je
už takhle na wiki definováno u fountain.

>  pumpa s pitnou vodou            amenity=drinking_water + ?
>  pumpa s nepitnou vodou          ? + drinking_water=no

man_made=water_well - čili studna (na které ta pumpa obvykle stojí) a
pak tam plácnout drinkable=yes/no

>  kohoutek/trubka/fontána s pitnou vodou          amenity=drinking_water + ?

amenity=fountain + drinkable=yes/no/mineral
viz. http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:amenity%3Dfountain

Pokud to není fontána ale jen malá trubka nebo kohoutek, tak jen
amenity=drinking_water

>  potok s pitnou vodou (např. v horách)

waterway=stream + drinkable=yes - ale tam bych to asi explicitně
netagoval jako pitné, lidi tak nějak tuší, že v horách se potoky dají
pít, ale není to obvykle na 100 procent ověřené.

>  zdroj s vodou, jejíž pitnost není ověřená

ověřit pitnost a pak viz výše :)

>  Také není příliš jasné, jak pitnost vody ověřit (případně způsob ověření
> otagovat).

Laboratorním rozborem :)

Někde se lze "spolehnout" na okolní cedule ("pozor, voda není pitná",
"užitková voda", "pitná voda" ....), někdy je to zjevné (pokud je voda
kalná nebo jsou v ní olejová kola, tak asi pitná nebude, pokud v ní
žijí např. raci, tak asi bude čistá) ale jinak to asi ověřit nepůjde.
Většina studánek, nebo horských potůčků asi žádný certifikát o své
pitnosti mít nebude a na jejich čistotu lze usuzovat asi jen z okolí -
že tam nejsou vidět žádné zdroje znečištění (a pokud po vypití vody
dostanu strašlivý průjem tak asi nebyla pitná a spletl jsem se)

Martin