[Talk-cz] tema bakalarky

Radek Bartoň blackhex na post.cz
Pondělí Září 20 19:58:15 UTC 2010

> Ahoj,

Ahoj.

> v současnosti hledám téma bakalářské práce (studuji Geoinformatiku na ČVUTu),
> tak mne napadlo, jestli byste mi někdo nenavrhnul něco souvisejícího s OSM. S
> OSM jsem se setkala jen okrajově, ale projekt mne zaujal. Přiznám se, že nejsem
> žádný rozený programátor, ale programování se nevyhýbám, jen preferuji Python. S
> databázemi mám také nějaké zkušenosti. Pokuď vás napadne něco užitečného, co
> bych byla schopná napsat (v rozsahu bakalářky), napište prosím.
> Díky
> Anna Kratochvílová

Co se týče projektu OpenTrackMap, tak zde by se našlo spousta dílčích problémů k implementaci:

 * Výpočet výškového profilu cesty, podobně jako u http://tchor.fi.muni.cz:8080/
 * Výpočet délky/času trasy.
 * Integrace s routovacími službami jako je http://openrouteservice.org/ nebo implementace vlastní specializované pro účely pěší turistiky.
 * Integrace se službami poskytujícími georeferencované data jako je např. Panoramio, Flickr, 360 Cities, OpenStretView, OpenStreetPhoto, GeoRSS, atp.
 * Nedávno zmiňovaná podpora uploadu georeferencovaných obrázků rozcestníků.
 * Uživatelsky editovatelné osobní mapy (podobně jako u Google Maps).
 * Samotné definování Mapnik stylu s turisticky zajímavými POI, který mám v plánu, ale ještě jsem se k tomu nedostal.
 * atd, atd, vše by se ale asi implementovalo většinou v JavaScriptu.

Dalším možným tématem by mohla  být služba (Python+PgSQL) zobrazující přehledněji změny dat OpenStreetMap v daném bounding boxu, podobně jako záložka "Historie" v na http://openstreetmap.org, ale místo dotazu typu:

  Vyber všechny seznamy změn, v nichž je element v bounding boxu XY.

by zobrazovala dotazy typu:

  Vyber všechny změněné elementy v bounding boxu XY.

Snad je můj popis daných problému alespoň částečně srozumitelný. Kdyby ne, vysvětlím podrobněji.

S pozdravem,

Radek Bartoň.