[Talk-cz] zákazy odbo?ení v Praze (odli?ovat lze/nelze a smí/nesmí se?)

Stanislav Brabec utx na penguin.cz
Úterý Duben 19 18:07:51 UTC 2011

Karel Volný píše v Út 19. 04. 2011 v 18:49 +0200:

> přiznám se, že ani po prozkoumání mapy mi není tak úplně jasné, co přesně tím
> rozdělením míníš

Právě, že z mapy není vidět, zda příslušný zákaz pouze vyplývá
implicitně ze špatného vodorovného značení, zda je tam přímo příkazová
značka, či zda je to fyzicky nemožné. Vyhledání fotografie na norc.cz
nebo v Google Street View to objasní.

Pokud jde jen o špatné vodorovné značení, lze takový přestupek obhájit
(stála tam auta, značení nebylo vidět), pokud šlo o příkazovou značku,
už to obhájit nejde, nicméně to stále leckde lze bezpečně provést (a
řidiči to hojně dělají).

> leč na poslední jmenované myslím není potřeba znovu vynalézat kolo, to bude
> nejspíše barrier=wall a wall=jersey_barrier (případně ještě height=X, užitečná
> informace pro majitele terénních vozidel, která některé zátarasy zvládají :-))

Typickým pražským zátarasem je půlkulatý obrubník kolem tramvajových
kolejí (cca 10 cm) a středový pás (cca 15 cm).

Otázka je, jak taková místa mapovat (jako například celé pravé nábřeží
od Výtoně až k Národnímu divadlu):

- jako jednu silnici s tagem tram a zákazem U-turn (tag no_u_turn však
  zatím nemá úsekovou verzi)
  + jednoduché
  - ke každé přípojné komunikaci je nutné přidávat zákazy odbočení vlevo
  - úseková verze no_u_turn neexistuje

- jako tři oddělené cesty (tam, zpět, tramvajový pás) s příčnou spojnicí
  v místě přerušení středového pásu
  + jednoduché na routování
  + zákazy odbočení vyplynou automaticky
  - složitější na kreslení

- jako tři oddělení cesty, v místě, kde je bariéra, navíc přidat barrier
  cestu
  + vypadá to impozantně
  + zákazy odbočení vyplynou automaticky
  - složité na kreslení i renderování
  - routery nepochopí, že v místě přerušení barrier lze provést U-turn

- jako tři oddělení cesty v místech, kde je bariéra, jinde jako jednu
  cestu
  + poměrně logické
  + zákazy odbočení vyplynou automaticky
  - složité na kreslení
  - v místě začátku a konce bariéry vznikají fiktivní zatáčky

Podle toho posledního schématu jsem právě předělal Resslovu, ale nejsem
si úplně jistý, zda to bylo šťastné řešení.

--
Stanislav Brabec
http://www.penguin.cz/~utx