[Talk-cz] zákazy odbo?ení v Praze (odli?ovat lze/nelze a smí/nesmí se?)

Karel Volný kavol na seznam.cz
Čtvrtek Duben 21 10:27:00 UTC 2011

zdar,

> Právě, že z mapy není vidět, zda příslušný zákaz pouze vyplývá
> implicitně ze špatného vodorovného značení,

v tomto případě bych řekl ... who cares?

vodorovné značení obecně je ve špatném stavu a dávat podle něj nějaké zákazy
odbočení do mapy podle mého není dobrý nápad - jinými slovy, myslím si, že je
lepší nemít tam nic, než tam mít zákaz odbočení a k tomu druhý tag, že tam
odbočit lze

> zda je tam přímo příkazová značka,

(spíše zákazová než příkazová)

ta bych očekával, že právě vyplývá z té mapy, čili opět, raděj rozumněji
otagovat než mít tam dvojici nesmí - může

> či zda je to fyzicky nemožné.

opět, to by mělo vyplývat z toho, jestli je tam barrier

čili mi přijde, že vlastně chceš řešit špatné (nedostatečné) tagování tím, že
zavedeš další tag ... hm, nebylo by lepší soustředit se na příčinu a
opravit/dodělat to nedostatečné tagování prostředky, které již máme?

krom toho, někde lze tu čáru v pohodě přejet třeba o půlnoci, ale odbočit tam
v deset ráno je opravdu fyzicky nemožné, to hodláš taky zohledňovat?

> Pokud jde jen o špatné vodorovné značení, lze takový přestupek obhájit
> (stála tam auta, značení nebylo vidět), pokud šlo o příkazovou značku,
> už to obhájit nejde, nicméně to stále leckde lze bezpečně provést (a
> řidiči to hojně dělají).

ovšem navigace je k tomu nemůže navádět ...

a pokud po takové navigaci toužíš, není nic jednoduššího než si prostě
zařídit, aby zákazy odbočení ignorovala, a tam, kde tě vede do zákazu i když
to fyzicky nejde, tak opravit tagování, aby tam byl ten barrier, místo toho
cpát do mapy tag, že zákaz vlastně není až tak úplný zákaz

> Typickým pražským zátarasem je půlkulatý obrubník kolem tramvajových
> kolejí (cca 10 cm)

tak ten bych vůbec neřešil, protože průměrné auto ho bez problémů přejede ;-)

> a středový pás (cca 15 cm).
>
> Otázka je, jak taková místa mapovat (jako například celé pravé nábřeží
> od Výtoně až k Národnímu divadlu):
>
> - jako jednu silnici s tagem tram a zákazem U-turn (tag no_u_turn však
>   zatím nemá úsekovou verzi)
>   + jednoduché
>   - ke každé přípojné komunikaci je nutné přidávat zákazy odbočení vlevo
>   - úseková verze no_u_turn neexistuje

to je AFAIK vesměs stávající řešení, beru to jako zjednodušení situace kde
ještě nikdo neměl čas to nakreslit správně, vůbec bych se na tuto variantu
neohlížel

> - jako tři oddělené cesty (tam, zpět, tramvajový pás) s příčnou spojnicí
>   v místě přerušení středového pásu
>   + jednoduché na routování
>   + zákazy odbočení vyplynou automaticky
>   - složitější na kreslení
>
> - jako tři oddělení cesty, v místě, kde je bariéra, navíc přidat barrier
>   cestu
>   + vypadá to impozantně
>   + zákazy odbočení vyplynou automaticky
>   - složité na kreslení i renderování
>   - routery nepochopí, že v místě přerušení barrier lze provést U-turn

složité to možná je, ale IMHO by to měl být ideální stav (i barrier i
spojnice) - jestliže po jedné straně ulice vede silnice v jednom směru, po
druhé v druhém, a mezitím tramvajový či jiný pruh, tak to jsou de facto dvě
oddělené jednosměrky a žádný zákaz U-turn není potřeba dávat, protože prostě
nelze přeskočit z jedné cesty na druhou - je to podobné jak dálnice ... naopak
v místě přerušení bariéry to spojit cestou, po které to otočení může
proběhnout (to totiž odpovídá křižovatce, resp. ještě jsem snad neviděl, že by
tomu bylo na takové ulici jinak)

v takovém případě nechápu, co by na tomto navigace neměla chápat :-)

> - jako tři oddělení cesty v místech, kde je bariéra, jinde jako jednu
>   cestu
>   + poměrně logické
>   + zákazy odbočení vyplynou automaticky
>   - složité na kreslení
>   - v místě začátku a konce bariéry vznikají fiktivní zatáčky
>
> Podle toho posledního schématu jsem právě předělal Resslovu, ale nejsem
> si úplně jistý, zda to bylo šťastné řešení.

tady se holt naráží na omezenost logické struktury OSM - pokud to není
oddělené, tak by to opravdu měla být jedna cesta ... i za cenu nehezké
reprezentace v rendereru, který vytvoří tu fiktivní zatáčku (hm, nešlo by
naučit ho respektovat nějakou šířku?)

K.