[Talk-cz] Path pro cyklostezky v JOSM

Petr Dlouhý petr.dlouhy na email.cz
Čtvrtek Prosinec 22 08:41:12 UTC 2011

> Od: jzvc <jzvc na tpfree.net>
> Předmět: Re: [Talk-cz] Path pro cyklostezky v JOSM
> Datum: 21.12.2011 17:11:29

Značka steky pro pěší se v ČR vyskytuje v naprosto zanedbatelném množství, a značit cestu podle toho jak moc daleko je od silnice mi nepřijde moc vhodné - jak se rozhodne co už není chodník ale jiná cesta. Také popis na wiki tomu moc neodpovídá - "footway" se má značit každá cesta určená především pro pěší.

A hlavě: v ČR a i jinde je většinou značeno "footway" pro pěší větší cesty a "path" pro pěšiny, čemuž odpovídá i mapová značka v Mapniku. Toto rozdělení je jednoznačné a užitečné - pokud bychom chtěli změnit význam "path" a "footway", tak by bylo škoda, aby se toto dělení ztratilo. Je tedy nějaký návrh, jak tagovat aby šlo jednoznačně odlišit malé pěšiny od větších chodníků?

> [...]
> cesta/budova/... nekolik funkci)

> <http://en.wikipedia.org/wiki/Single_track_(mountain_biking)> od cyklostezky?
> Nemyslím, že by bylo vhodné to rozlišovat jen pomocí povrchu a šířky.
> by to mělo být to samé?

> diskuse
> IMO by se pruhy mely driv nebo pozdejs aspon z pohledu editoru oddelit
> (= nezavisle  na tom, ze realne to bude tagovany jako jedna way). Jeden
> z duvodu na ktery sem uz nekolikrat narazil - rychlostni omezeni jen z
> jednoho smeru. Je na to sice nakej navrh, ale vse samo zbori zmena smeru

Bylo by to pěkné, ale to oddělení přináší problém, které je potřeba vyřešit, než se budou dát smysluplně použít. Jak zanést do mapy informaci, že jsou ty dvě cesty na sebe přímo napojené a dá se mezi nimi v libovolném místě volně přecházet (v případě silnic možnost/nemožnost otáčet se)? Jak udělat, aby se na mostě kreslily smysluplně? Jak zařídit aby se vůbec kreslily smysluplně (nepřekrývali se a nevznikala mezi nimi mezera)? Jak zanést způsob, kterým jsou dvě takové cesty rozdělené (obrubník, hmatný pás, jen barva)?