[Talk-cz] UIR-ZSJ - části obce, základní sídelní jednotky

"Petr Morávek [Xificurk]" xificurk na gmail.com
Středa Prosinec 28 21:56:33 UTC 2011

Karel Volný napsal(a):

> tady to IMHO zase odkrývá nedávno řešený problém, jak se vypořádat s
> "důležitostí"

Obecně jsou lokální "důležitost" sídla a rozlišení venkovská vesnice vs.
město dvě různé věci. Já jsem se snažil adresovat to druhé. Je pravda,
že u nás v republice budou obě kategorizace velmi podobné, ale přestává
to platit jakmile se přestanem omezovat jen na naši kotlinu.

> počet obyvatel je jistým vodítkem, ale taky to není vše ... popravdě, nechápu,
> proč by to mělo být pro rozlišení vhodnější?

Ano, vyšší počet obyvatel je jen jedním z mnoha znaků města, a když se
použije jako kritérium pro rozlišení place=town/village, určitě se
najdou některá místa, která by si zasloužila otagovat jinak než říká
počet obyvatel.
ALE je to lepší než titul města, který neříká o typu sídla zhola nic.

Protože podle titulu uděleného obci stojí na jednom konci spektra pár
baráků u silnice jménem město Přebuz [1] se 74 obyvateli, kde chcíp pes.
A na tom druhém stojí vesnice Jesenice [2] s pověřeným obecním úřadem,
obchody, bankomaty, školou... Takhle vážně ne!

Když se použije jako kritérium počet obyvatel, tak to nebude perfektní,
ale dle mého názoru dostatečné...

Pokud si stále někdo myslí, že počet obyvatel je strašně špatné
kritérium pro rozhodnutí jestli se jedná o venkovské nebo městské sídlo,
zkuste najít nějaký konkrétní podobně křiklavý nesoulad.

Petr Morávek aka Xificurk

[1] http://mapy.cz/s/2K37
[2] http://mapy.cz/s/2K3i