[Talk-cz] UIR-ZSJ - části obce, základní sídelní jednotky

Petr Balíček PBalicek na seznam.cz
Středa Prosinec 28 22:35:01 UTC 2011

Vcelku s tebou souhlasim, ale zdá se, že posoudit, co je město a co ne neni jednoduchá věc ;)
Čistě podle počtu obyvatel nelze - to by pak tagy „place“ a „population“ obsahovaly stejnou informaci.
Oficiální status taky neni ideální kvůli městysům, miniměstům a maxivesnicím.
Co takhle vymyslet jakýsi komplexní rozhodovací pravidlo tak, aby bylo možno rozhodnout objektivně?
Představoval bych si to zhruba takhle:

1) 3000+ ob. => 2 body; 500-3000 ob. => 1 bod; 0-500 ob. => 0 b
2) oficiální status: město =>3 b; městys => 2 b; obec => 1 b; část obce => 0 b
3) kino: ano => 1 b; ne => 0 b
4) hospoda: ano => 1 b; ne => 0 b
5) supermarket(y): 2 a více => 2 b; 1 => 1 b; 0 = 0 b
součet bodů:
   10+  => town
   5-10 => village
   0-5   => hamlet