[Talk-cz] Izometrická 3D mapa z OSM

MP singularita na gmail.com
Středa Únor 9 18:10:24 UTC 2011

Někde mezi featured images na OSM wiki se objevil screenshot z nového
programu - glosm. V podstatě je to OpenGL aplikace, zobrazující 3D
mapu lokálně (vcelku rychlé, zvládá to v realtime zobrazovat celou
Prahu, ale je to dost nové, takže je to ještě trochu nedodělané)

Co mně ale zaujalo je podpora pro 3D budovy - program navíc k tagu
height porporuje i tag min_height (tedy výška spodní části budovy nad
zemí) a zná tag building:part (tedy část budovy, co se nerenderuje na
mapě, typicky část co přesahuje přes půdorys)

Napadlo mně, že by se mohla podpora pro tohle dodat i do kýblsoftí 3D
mapy, např. jsem takhle předělal Žižkovský vysílač a vypadá to o dost
lépe než jak to bylo předtím, viz screenshot
http://git.wz.cz/glosm-viewer-zizkovsky-vysilac.png

Přidat podporu pro building:part a min_height by mohlo být celkem
jednoduché a pak by dost objektů mohlo v 3D mapě vypadat o dost lépe
(např. ten Žižkovský vysílač se tvarem už dost blíží realitě)

Martin