[Talk-cz] Zámecké, krajinářské apod. parky

Marek Prokop marek na sovavsiti.cz
Neděle Únor 13 16:56:22 UTC 2011

Ahoj,

2011/2/8 Mike <mike na mikecrash.com>:
> myslím, že Konopiště je na tuty les, park se to nazývá snad jen proto,
> že je mezi městem a zámkem.

No, park se to nazývá proto, že to je park :-) Narozdíl od lesa, který
se vysazuje primárně pro hospodářské účely, parky se vysazují a
udržují pro účely estetické a rekreační. Je ale pravda, že právě typ
anglického krajinářského parku, kterým je Konopiště, má les
napodobovat a laik to v krajině asi snadno nepozná.

> Průhonický park je zcela jiný - tam snad není jediný strom, který by
> nebyl vysazen a udržován - také to má statut botanické zahrady, navíc se
> tam platí vstup.

Zadní část je stylově skoro stejná (a vstupné se do ni neplatí).

Nicméně zkusil jsem to nakonec pro větší názornost zkombinovat. Park
tvoří základní vrstvu a na ní je vynesen les. Vypadá to takto:

http://www.openstreetmap.org/?lat=49.77628&lon=14.65935&zoom=15&layers=M

Zajímá mne, jaký mát na toto řešení názor. Pro srovnání se ale
podívejte také na vzory, které mne inspirovaly:

Drážďany
http://www.openstreetmap.org/?lat=51.03844&lon=13.76233&zoom=15&layers=M

Londýn
http://www.openstreetmap.org/?lat=51.4246&lon=-0.3065&zoom=13&layers=M

Cambridge
http://www.openstreetmap.org/?lat=52.20486&lon=0.11354&zoom=17&layers=M

V Anglii zřejmě používají spíše nature=wood, což asi správné není, ale
princip kombinace parku a lesa se mi líbí, protože je správný
sémanticky a názorný na vykreslené mapě.

Zdraví,

Marek