[Talk-cz] Zámecké, krajinářské apod. parky

Mike mike na mikecrash.com
Úterý Únor 8 05:52:37 UTC 2011

Ahoj,

myslím, že Konopiště je na tuty les, park se to nazývá snad jen proto,
že je mezi městem a zámkem. Označení park by možná se zamhouřenýma očima
šlo dát na tu malou část hned vedle zámku, ale na víc určitě ne.

Průhonický park je zcela jiný - tam snad není jediný strom, který by
nebyl vysazen a udržován - také to má statut botanické zahrady, navíc se
tam platí vstup.

Park a les bych rozlišoval hlavně podle podloží - v parku se hrabe
listí, sbírají klacíky a udržuje se to tam čisté. Naopak v lese se listí
nechává, klacky se nesbírají. Pak je ještě wood, což je les, kde se
nedělá nic - dřevo se netěží a stromy se povětšinou nechávají ležet, kde
padnou, případně se odvezou jednou za čas v rámci úklidu, ale dřevo se
nijak nevyužívá.

Mike