[Talk-cz] Označení rychlostních silnic

Tomáš Hermann locutus.th na seznam.cz
Sobota Únor 26 15:57:05 UTC 2011

Když pominu rozdělení dle legislativy, ale podívám se z pohledu mapy
respektive navigace. Tak mezi dálnicí a rychlostní silnicí není v konstrukci
v dnešní době rozdíl. Dálniční známku na rychlostní komunikaci taky musím
mít. Proto by mi přišlo logické je značit jako motorway. Myslím že je větší
rozdíl mezi rychlostní silnicí a nějakým čtyřpruhem, kde jsou úrovňové
křížení, rychlost max. 90, než mezi dálnicí a rychlostní silnicí kde na obou
je max rychlost 130.

-----Original Message-----
From: hanoj [mailto:ehanoj na gmail.com]
Sent: Saturday, February 26, 2011 11:26 AM
To: OpenStreetMap Czech Republic
Subject: Re: [Talk-cz] Označení rychlostních silnic

> Bylo by dobre, kdyby nekdo, kdo ma jasnou predstavu o tom, jaky je
> stav mapy a jaky je konsenzus na te zalezitosti, sjednotil webove zdroje:
>
> rychlostni jako trunk:
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cz:Czechia_roads_tagging
*** Trocha historie. Na zacatku OSM byly tagovany R silnice jako motorway,
nebot se od dalnic odlisuji jen mene prisnymi pozadavky na navrh a proto
jsou levnejsi.

Trunk se pouzivalo pro silnice, ktere mely 4 pruhy, zpravidla smerove
rozdelene zelenym pasem nebo svodidlem casto s urovnovymi krizovatkami,
casto silnici I. tridy. Napr. I/48 Belotin-Pribor.

Pred rokem byly silnice preznaceny. Dokumentace se take nezmenila zde:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cz:Map_Features#Pozemn.C3.AD_komunikace_.
28Highway.29

hanoj