[Talk-cz] Označení rychlostních silnic

Mike mike na mikecrash.com
Sobota Únor 26 21:41:35 UTC 2011

Maximální rychlost nic neříká o tom, jakou rychlostí se tam v průměru
jede. Rozdíl mezi D a R je v tom, že na D jsou definované větší oblouky,
větší odstavné pruhy, nájezdy jsou jinak. R je užší, má prudší zatáčky,
nájezdy mohou být kratší a jsou i místa, kde není nájezd, ale stopka
(vím o dvou). Průměrná rychlost na R bude menší než na D a to je
podstatný údaj pro navigaci.

O tomto se už tady debatovalo a dospělo se k názoru, že D má být
motorway a R trunk. Všimněte si také komerčních map - na všech jsou D a
R odlišeny, asi k tomu mají taky pádný důvod, tak proč to dělat jinak.

Poslední dobou se mi zdá, že OSM je mapa extrémů - na jednu stranu tady
někdo chce dodržovat úplně vše, jiný chce naopak routovat lodě po
potocích, potůčkách a rybnících, někdo z toho chce pomalu katastrální
mapu, další si zase chce označovat věci po svém.

Mike