[Talk-cz] dibavod: vodn? toky uvnit? vodn?ch ploch

Petr Holub hopet na ics.muni.cz
Neděle Únor 27 21:23:48 UTC 2011

Dobreho dne,

docela mne pobavil ten pohled, ze routovani na rekach na nic neni.

Uvedu maly priklad z praxe, ktery by to mohl pomoci osvetlit. Minule
leto jsem jel obnoveny kanoisticky zavod (maraton) Ceske Budejovice - Praha.
Mozna byste se divili, ale na Orliku jsem byl za GPSku a OSM data
(tedy mobil s GpsMidem) a tu prochazejici linku Vltavy setsakramentsky rad:
Kolem hradu Orlik a dal je to pro cloveka, ktery danou trasu pred tim
nikdy nejel, docela zmatecne - je tam spousta zatok a na prvni pohled
vubec neni jasne, kudy vlastne ta reka dal "tece" (nebo spis stoji). Tou dobou
jsme "tahli" za sebou skupinku zavodicich lodi (jeli jsme debl) a parkrat
jsme zabloudili, nez kolega na hacku ten mobil s GpsMidem vytahl - a ti
za nami nam pak dekovali, ze jsme jim ve vysledku usetrili peknych par
set metru.

Na Slapech to bylo trochu podobne, byt tam se to bez te GPSky dalo
odhadnout o poznani lepe.

Takze dle meho nazoru reka zustava rekou, i kdyz je znicena prehradou
- a tudiz bych doporucoval nemazat. Problem renderovani mi pripomina
psani HTML stranek tak 10 let zpet, kdy clovek HTML kod hackoval podle
toho, jak se v kterem prohlizeci zobrazoval, bez navaznosti na jakoukoli
semantiku. Misto debat o mazani reky v prehrade bych spise doporucoval
zacit premyslet o tom, jak vylepsit renderovani OSM v default stylu tak,
aby to vypadalo co nejlip.

A mimochodem - vytah na hrazi Orliku je super, asi malokdo si ho mohl
uzit na kajaku ;)

Petr