[Talk-cz] Navigace OSMAnd - odbočování na dálnici

jzvc jzvc na tpfree.net
Neděle Červenec 10 21:41:06 UTC 2011

Dne 10.7.2011 21:58, Stanislav Brabec napsal(a):

> Na něco podobného jsem narazil na odbočce z Pražského okruhu na D8.
> Navigace (navit) hlásila "odbočte mírně vlevo", v realitě bylo třeba
> odbočit mírně vpravo.
> http://www.openstreetmap.org/?lat=50.094055&lon=14.59401&zoom=18&layers=M
>
> Kontrola OSM dat ukázala důvod - odbočka byla nakreslená v místě zatáčky
> pod tak malým úhlem, že se to navigaci jevilo jako:
> - Pražský okruh pokračuje vlevo,
> - na D8 se odbočuje mírně vlevo.
>
> Podle mne stačí tvar křižovatky v datech upravit tak, aby odbočka byla
> [...]
IMO by navigace mela brat v potaz uroven silnice => pokud jedu po
dalnici, sjizdi se vzdy vpravo (samo v GB vlevo ...) , pokud jedu po
hlavni (= prevazne silnici vyssi urovne, tak jet po ni dal = prevazne
pokracovat rovne (i kdyz je to mirna zatacka) ...

+ samo to chce nejaky system pro znaceni podobnych krizovatek - ve stylu
"tady zacinaji 4 pruhy, zcehoz dva prave jsou odbocovaci, ten uplne
vpravo vede do kotehuhek, druhy zprava vede do prcic, dva leve jsou
prubezne ..." - aby z toho navigace dokazala sesmolit a optimalne
zobrazit schema krizovatky a navadet primo do spravnyho pruhu.

BTW: Tohle rozhodne neni najezd na D8 ;D.