[Talk-cz] MTB mapa - aktualizace, poznamky k datum

jzvc jzvc na tpfree.net
Čtvrtek Červenec 14 11:54:49 UTC 2011

Dne 14.7.2011 0:17, Martin Tesar napsal(a):
> [...]
> KCT i cyklotrasy paralelne (patch neni dokonaly, v prilis klikatych
> cestach ma problemy, ale ve vetsich priblizenich je to pokrok, oproti
> predchozim metodam)
> -vylepsene vykreslovani vodnich toku a jejich popisku
> -systematictejsi vykreslovani highway='track' podle tagu tracktype
> -zmena zobrazeni zeleznic, tunelu, mostu
> -zobrazene nektere POI, ktere chybely - zamky, hrady, jeskyne,
> vysilace, rozhledny (symboly zatim nejsou v legende a casem snad budou
> hezci, nevi nekdo o nejakych sikovnych volne dostupnych ikonach pro

Cus, vypada to pekne, co takhle pridat jeste military=bunker ;D,
pridaval sem jich par tam kde vim ze sou (klasicky ropiky).
Ad ikonky, urcite muzes pouzit ty co jsou v JOSM (spoustu POI zobrazuje
jako ikonu).

> - a spousta dalsich drobnosti...
>
> Behem uprav jsem v datech objevil par zajimavych veci. Nejsem tvurce
> dat, takze neznam vsechny souvislosti a jenom vznesu par podnetu, co
> bych v datech uvital:
> -K mestum doplnit priblizny pocet obyvatel. Treba z wikipedie je to
> snad volne dostupne.
Kdyz na to narazim, tak to doplnuju, ale ne z wiki, lepsi je to z ofiko
zdroje. Wiki obsahuje stara data. Bohuzel ofiko zdroje obsahuji tyhle
informace prevazne pro vetsi sidla, u vesnic by to bylo na delsi badani
(a mlaceni nakyho ourady po hlave). Ostatne stejne tak by bylo dobry
doplnit k obcim identifikatory z tohodle seznamu - pak by se to dalo
aktualizovat automaticky scriptem.
> -K obecnym vezim: man_made='tower' doplnit i tag tower_type. Bez nej
> nema smysl to vykreslovat, jednou je to vysilac, podruhe komin nebo
> vez kostela...
Tohle je tezky, anzto v tagovani osm je obecne neskutecnej bordel ...
napr komin ma svuj vlastni tag man_made=chimney
> -Rozlisit aeroway='aerodrome'. Soucasny stav haze do stejneho pytle
> mezinarodni letiste i travnata letiste uprostred pole.
Tady muzes kouknout na typ povrchu.
> -Pridat k historic='castle' tag castle_type - rozlisovat tak hrady a
> zamky (da se spekulovat co je hrad a zamek, ale ve vetsine pripadu je
> to jasne).
Eee, takovyhle extraburt tagy jsou prave ten bordel ... spravna
struktura kdyz uz :

historic=*
type=*

=> univerzalni tag pouzitelnej pro libovolnou pamatku (sem to napsal do
diskuse na wiki - samo toto by melo platit globalne - ze zpresnujici
tagy nejsou jen pro jednu konkretni vec, ale obecny - totez samo pro ty
veze).