[Talk-cz] Dotaz novacka - sousedici plochy kolem pozemnich komunikaci (prilinani ploch k pozemnim komunikacim)

Pavel Zbytovský mail na zby.cz
Pátek Červenec 22 12:48:04 UTC 2011

> Kolem vetsiny cest se tedy budu snazit delat mezery podle skutecnosti
> proste tam kde skutecne skonci pole, louka, rybnik, zastavba apod. tam ji
> proste ukoncim a zbyde tak volny pas kterym pak povede prislusna pozemni
> komunikace viz napr:
> http://a.tile.openstreetmap.**org/18/141280/88956.png<http://a.tile.openstreetmap.org/18/141280/88956.png>
> http://a.tile.openstreetmap.**org/17/70642/44479.png<http://a.tile.openstreetmap.org/17/70642/44479.png>

Tohle je asi taky správně - když jsou to dvě pole a škarpa. Ale osobně mi
třeba ruční mapování polí moc sympatické není. Je možné je importovat z
CORINE land cover, protože po celé republice to ručně je bez šance. A též na
OSM je pro mě důležitý údaj o prostupnosti, na což mi je pole trochu k
ničemu. Ale tak může pomoci ke zorientování bez gps.

> http://a.tile.openstreetmap.**org/17/70643/44480.png<http://a.tile.openstreetmap.org/17/70643/44480.png>
> http://a.tile.openstreetmap.**org/17/70637/44478.png<http://a.tile.openstreetmap.org/17/70637/44478.png>
> http://c.tile.openstreetmap.**org/17/70640/44482.png<http://c.tile.openstreetmap.org/17/70640/44482.png>
> http://b.tile.openstreetmap.**org/17/70645/44477.png<http://b.tile.openstreetmap.org/17/70645/44477.png>
>
> Tohle mi přijde v pořádku, ale jsem konzervativec a nedělal bych zbytečné
průseky, kde to ničemu nepomůže. Myslím že se na OSM nemůžeme snažit o
dokonalé zaznamená světa - k tomu slouží třeba Navteq
True<http://t.co/3dJ1qq6>:-))

> Nicmene tohle je jasne kdyz je na jedne strane komunikace jedna plocha a na
> jine druha plocha ale kdyz komunikace "vleze" do lesa tak proste pujde skrze
> prislusnou plochu lesa (tedy pokud nepujde o nejakou dalnici pro ktere jsem
> si vsiml ze se v lesich delaji v mape pruseky) viz. napr:
> http://a.tile.openstreetmap.**org/18/141283/88953.png<http://a.tile.openstreetmap.org/18/141283/88953.png>
>
> Pokud cesta opravdu má les zleva i zprava tak určitě neprosekávat. Chce to
nějaký kompromis.

> Snad tak nebude nekde vadit ze nekdy nejaka uzka cesta vleze do plochy
> nejakeho krovi (podobne jako predchozi priklad kde vleze bezna lesni cesta
> do lesa) kde to treba nebude rozdelene tou cestou
> http://a.tile.openstreetmap.**org/18/141273/88962.png<http://a.tile.openstreetmap.org/18/141273/88962.png>
> http://c.tile.openstreetmap.**org/18/141278/88957.png<http://c.tile.openstreetmap.org/18/141278/88957.png>
>
> Tohle je mapované obojí moc pěkně, dovedu si představit že jdu bez GPSky a
cesta se vnořuje mezi křoví - poznám svou polohu z mapy..

> Jeste mam nejake drobnosti k vyreseni, treba nejakou tu samostatne tezko
> vymapovatelnou pesinu nebo podobne maly potucek na rozhrani louky a lesa tak
> tam asi jedine to proste vest v jedne plose tesne u toho rozhrani (a nebo to
> stridat, chvili to povede kousek tesne v lese, chvili zase tesne po louce i
> kdyz z hlediska zachovani topologickeho vztahu bych to tady osobne videl
> lepe napojene).
>
> Pokud se jedná o pěšiny (path), tak myslím že můžou vést na rozhraní,
protože ta šířka už je opravdu minimální.

> Spravnich hranic se snazim vyhybat protoze to jsou narozdil od prirody
> umele namalovane cary, byt nekde jedou treba v ose komunikace nebo koryte
> reky, ale k nim se snazim nenavazovat protoze s tema se asi bude/muze hybat.
> Zatim jsem je radsi neresil vubec, ale podle toho co jsem videl by treba
> nekde pripadalo v uvahu jejich zpresneni podle katastralnich map kde se
> tyhle hranice v tom WMSku vykresluji zelene.
>
> To je správné :) sám je mám v JOSMu odfiltrované.. Oni byly importované po
vektorizaci právě toho CUZK WMSka, tedy lepší vůbec si toho nevšímat, jednou
se to reimportne. Osobně mi v té mapě trochu vadí - k orientaci to
nepřispívá, ba právě naopak. Ale to je otázka renderingu.

Zdar,
zbycz