[Talk-cz] Oauth strasi?

MP singularita na gmail.com
Úterý Červen 21 13:36:08 UTC 2011

 To že vznikne CC-BY-SA fork je skoro jisté, teď už jen doufat, že ten
 fork bude jen jeden, nebo že pokud jich bude víc, tak ty ostatní rychle
 vychcípou a zbyde jen jeden (plus někteří lidi chtěli i PD fork, takže
 je možné, že vznikne ještě jeden fork, kde ale bude asi jen minimum dat)

 Pokud v ČR zmizí 20 až 25 procent dat (což je aktuální odhad dle té
 stránky), tak bych tipoval, že lidi nejspíš utečou k cc-by-sa forku, v
 jiných zemích to může dopadnout jinak (pokud bude dopad mazání
 minimální, můžou tam lidi zůstat).

 Úplný rozpad asi nebude, ale tipuju, že se přispěvatelé rozdělí na tři
 skupiny, jedna co zůstane na ODBl a pokusí se napravit chaos vzniklý
 smazáním čtvrtiny dat (tipuju to na většinu lesů a vodstva plus asi
 celkem dost silnic a dalších věcí - může to být méně než čtvrtina pokud
 se některé podaří přesvědčit aby odbl akceptovali, ale i více, pokud se
 ukáže že některé importy jsou s novou licencí nekompatibilní a pak by
 musela data pryč ať už dotyčný souhlasil s odbl nebo ne) a ta se nejspíš
 časem bude spíše zmenšovat (asi je těžké dávat dohromady mapu, kde po
 celé republice různé "náhodné" kousky chybí). Druhá se přesune na
 cc-by-sa fork, kde budou data všechny (ale je to fork, ne každý o něm ví
 atd ...). Třetí odejde a přestane mapovat. Tipuju, že žádná z prvních
 dvou nebude větší než polovina současných uživatelů.

 Martin