[Talk-cz] Oauth strasi?

Jakub Sykora kubajz na kbx.cz
Úterý Červen 21 14:20:30 UTC 2011

Volne prekladam z [1]:

Nejvetsimi problemy soucasne licence CC-BY-SA jsou:
- Soucasna licence pouziva pouze copyright a chrani tak kreativni dila,
tedy dokumenty, obrazky, fotky, ... Uz ale uplne nerika, ze chrani i
data samotna v databazi OSM.

- Soucasna licence neni napsana pro databaze - nastava tak problem, co
vlastne musi uzivatel dale publikovat pod CC-BY-SA kdyz treba udela
knizku a v ni pouzije data z OSM. Musi po CC-BY-SA zverejnit pouze tato
data nebo celou knizku?

- je tezke, nerku-li nemozne se dotazat na to, co se s daty smi a nesmi
delat, protoze to nutne vede k dotazu na vsechny prispevatele a musis
zadat individualne jejich souhlas (mimochodem jako i ted pri zmene
licence - pozn. Kubajz)

- to znamena, ze "hodni hosi" legalne nemuzou vlastne data pouzivat a
"zli hosi" je muzou beztak vyuzivat jak chteji

- je velky problem data michat s dalsimi daty, ktere se uverejnuji pod
jinymi licencemi

Pak samozrejme existuji z [1] odkazy na vselijake dohady o tom, co jde a
co ne a proc ano a proc ne. Dle meho nazoru je nejsilnejsim argumentem
prave ztrata jiz existujicich dat, coz by i v pripade CR bylo fatalni.
Nyni prozivame dusledek toho,ze 89% z 55% hlasujicich se vyjadrilo pro
zmenu licence.

[1] http://www.osmfoundation.org/wiki/License/We_Are_Changing_The_License