[Talk-cz] dibavod: vodn? toky uvnit? vodn?ch ploch

jzvc jzvc na tpfree.net
Pondělí Březen 7 13:26:42 UTC 2011

Dne 28.2.2011 11:54, Marek Prokop napsal(a):
> Ahoj,
>
> tuhle diskusi sleduji s velkým zájmem, protože jsem sám před časem
> přemýšlel, jak toky uvnitř rybníků řešit. Přiznám se, že jsem nevěděl,
> že jde o chybu rendereru, takže jsem jich několik smazal. Nyní jsem na
> pochybách, protože obě strany mají rozumné argumenty.
>
> Nicméně na celé diskusi mne hodně zaráží jedna věc. Jak to, že tohle
> řešíme v lokálním českém fóru? Cožpak neexistuje jednotný způsob pro
> celý svět? Buď existuje, a pak by mělo stačit odkázat na dokumentaci,
> nebo neexistuje, a pak by se to mělo řešit na celosvětové úrovni.

> [...]

Jelikoz mapa funguje jak funguje, tak si do ni kazdy muze nakreslit co
chce a i proto existuje jen minimum pravidel. Navic specielne co se tyce
vodnich toku, tak pocitam ze budem jednou zmala vyjimek, kde je k
dizpozici import => zmapovani velkeho mnoztvi toku a ploch => ostatni to
nevidi tak zhave ? ;D.

Z logiky veci jsou vodni toky strom, tak voda nikde nemizi. Vodni plochy
pouze ohranicuji hranice rozlivu, nic vic - je jen nepatrny rozdil mezi
rybnikem/prehradou nebo tim co se pouziva jako hranice vodni hladiny u
rek, s toky jako takovymy nemaji prakticky nic spolecneho. Vodni plocha
je totez jako siroka reka (ostatne, definovat rozdil je nekdy obtizne,
klidne bych mohl vetsinu Labe nakreslit jako soustavu vodnich ploch,
protoze reku uz davno reguluje spousta prekazek.

Nemluve na tom ze zakladni pravidlo OSM je, ze se nemapuje kvuli
vizualu, ale kvuli funcionalite => pokud se nekde neco blbe vykresluje,
tak "reseni" ze to pretaguju nebo smazu je spatne naprosto vzdy.