[Talk-cz] Označenírychlostních silnic

Mike mike na mikecrash.com
Pondělí Březen 7 14:34:00 UTC 2011

Váha těch silnic je jen v tom, jaká je průměrná rychlost jízdy po dané
silnici. Ta nemá s rychlostním limitem nic společného. Po ulici mezi
domy (residential) je maximum 50, ale ta rychlost průmerná třeba jen
20km/h, kdežto silnice první třídy i v obci bude mít rychlost někde
těsně pod 50. Proto dá algoritmus vždy přednost silnici vyšší třídy.
Není to žádný další preferenční údaj, je to jen rychlost. Věř, že vím o
čem mluvím, nastudoval jsem toho o tom dost a ten algoritmus i prakticky
realizoval... V navitu lze dokonce tyto rychlosti v konfiguračním
souboru nastavit.

Problém značení se týká toho, že označení highway a trunk vychází z UK.
Na západ od nás něco jako Rx vlastně neexistuje, tam je to prostě vše
dálnice a trunk je naprosto jiný typ silnice. U nás máme značení trochu
jiné. A značit to jen podle toho, kolik je tam pruhů je nesmysl, to by
na mnoha místech bylo naprosto zavádějící. Mnohdy se ve městě normální
silnice rozšíří na 2+2, přesto to rozhodně nelze označit za trunk -
např. v Kolíně nebo v Táboře. Od toho je parametr lanes.

Čisté přiřazení highway=D a trunk=R je nejčistší řešení, naprosto
jednoznačné a všem jasné.