[Talk-cz] toky uvnitř ploch podruhé - riverbank

Karel Volný kavol na seznam.cz
Pondělí Březen 14 10:40:09 UTC 2011

čest práci,

zkoušel jsem si včera dokreslit do mapy nějaké jezy ...

při té příležitosti jsem potřeboval rozšířit řeku aby to reflektovalo vzdutí
nad jezem a tedy šířku jezu, takže jsem okolo dokreslil plochy
waterway=riverbank - postupoval jsem v souladu s
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:waterway%3Driverbank#How_to_Map

no a zjistil jsem, že v tomto případě vodní plocha taky nepřekrývá
(nenahrazuje) čáru toku ... to je záměr nebo také chyba?

- podle
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:waterway%3Driverbank#Varying_water_level_river
bych usuzoval spíše na záměr, ukázat kudy voda teče, když je jí málo

jenže nad těmi jezy je to nadržené pořád, i za sucha - ale stále je to jenom
koryto řeky, ne přehrada, takže tagovat jako nádrž je nesmysl

co s tím? - tagovat ten kus toku jako skrytý, jestli se v původním threadu
dohodnete a protlačíte řešení underwater_...?

a tak naokraj, není možnost nějakého jemnějšího dělení než dle stávajících
pokynů stream a river, a pro river nad 12 m šířky kreslit riverbank?

- vím, že se dá přidat "width", ale jde mi spíše o logickou reprezentaci, aby
třeba malá říčka, která je brána ještě za potok a ne za řeku, nebyla u svého
ústí, po pobrání všech potoků z okolí, stále na stejné úrovni, jako každý malý
pramínek, co se do ní vlévá ... ona ta šířka je dosti ošidná, když
"approximate average width" záleží spíše na tom, jestli to teče rychle nebo se
rozlévá do šířky, a ne kolik to má vody, a taky v suchém létě bude vypadat
jinak než za jarního tání, přitom logická struktura je zachována, že za
různých stavů je to větší než přítoky a menší než do čeho se to vlévá ...

K.