[Talk-cz] silnice - bod rozdělení na 2 ways není křižovatka - jak značit?

Stanislav Brabec utx na penguin.cz
Čtvrtek Květen 19 11:05:56 UTC 2011

Ahoj.

Před nedávnem jsem zde diskutoval rozdělení silnice, která má uprostřed
fyzickou bariéru, na 2 ways.
http://www.openstreetmap.org/?lat=50.075389&lon=14.416271&zoom=18&layers=M

Tím ale vznikl v navigaci nový problém, kterého jsem si nevšiml:

Navigace bere bod rozdělení jako standardní křižovatku, a klidně pošle
auto po jednom pruhu tam, a po druhém zpátky.

Konkrétně třeba OSRM mně klidně prožene otočkou přes tento bod:
http://www.openstreetmap.org/browse/node/1251239850

Z toho vyplývají dvě otázky:

- Existuje jednoduchý způsob, jak v datech naznačit že nejde
  o křižovatku, nebo je jedinou metodou dvojitý přikázaný směr jízdy
  rovně?

- Existuje nějaký tag, případně nějaké značení, které zakáže otáčení
  v celém úseku, kde je jen jedna way? no_u_turn povoluje jen zákaz
  otáčení přes bod a přes úsečku (a ani ten většina navigací neumí).
  Zákaz otáčení v celém úseku silnice tam nevidím. Ale možná nějak
  implicitně plyne z nějakého značení.

Stanislav Brabec
http://www.penguin.cz/~utx