[Talk-cz] pojmenování turistických tras

Marek Prokop marek na sovavsiti.cz
Úterý Listopad 8 10:49:57 UTC 2011

Ahoj,

2011/11/8 Karel Volný <kavol na seznam.cz>:

> ještě jinak, opravdu si nedovedu představit,
> když budu plánovat přechod Orlickejch hor, a na mapě
>  se dozvím pseudonázev "(červená hřebenovka Orlické
> hory)", tak že by mě nějak zmátlo, když přijdu k prvnímu
> rozcestníku, a tam si přečtu, že je to "Cesta Aloise Jiráska"

Já si to představit dovedu. Ono ani tak nejde o zkušenější české
turisty, ale hlavně o turisty zahraniční, neuvyklé našemu barevnému
značení. Ve většině jiných zemí mají cesty (jen) jméno a plánování
podle jmen tras je tam proto běžné a zažité.

Nicméně souhlasím, že u nás je to chtě nechtě složitější a cizinec,
který by spoléhal jen na jména, stejně asi brzy zabloudí. Přesto bych
se přimlouval používat name jen pro ty trasy, které jsou pod tím
jménem dohledatelné i v dalších zdrojích, nejen v terénu ale např. i v
tištěných průvodcích, jdou pod ním vygooglit apod. Jméno, které by se
nacházelo jen v OSM a nikde jinde, IMHO nemá smysl a někdy opravdu
může být matoucí.

Zdraví,

Marek