[Talk-cz] rúian - struktura dat adresních bodů

"Petr Morávek [Xificurk]" xificurk na gmail.com
Pondělí Srpen 6 20:07:46 UTC 2012

Libor Pechacek wrote:
> Ahoj Petře,
>
> Jak už jsem psal dříve, is_in obsahuje informaci z mapy katastrálních území
> neodvoditelnou.  Jednak někdy KÚ obsahuje více obcí, druhak se někdy obec
> jmenuje trochu jinak něž katasrální území.  Je ke zvážení, jestli je addr:city
> plnohodnotnou náhradou.
>
> Libor

Ahoj,

asi budu potřebovat trochu vyjasnit, co jsi měl namysli...

1) KÚ je "vždy" součástí jenom jedné obce. Jedinou výjimkou je obec
Strýčice, která nemá žádné KÚ a leží na území obce Radošovice.

2) Název KÚ je pro adresní body "irelevantní" - v žádném formátu adresy
se neuvádí, pokud se nepletu, č.p. by měla být unikátní v rámci části
obce, jméno KÚ do toho nikde nevstupuje.

3) Osobně si myslím, že addr:city by mělo obsahovat jméno obce a to sice
z čistě praktických důvodů - je to položka, která se typicky "píše na
obálku", máme netriviální počet "přesahů", kdy adresní body patřící pod
obec A, leží na území obce B (sice se tyhle anomálie pomalu odstraňují,
ale existují).

Tag is_in zabilo jeho nadužívání (až zneužívání) pro vše možné i
nemožné, takže nikdo přesně neví, co vlastně jeho obsah má znamenat,
proto bych se mu snažil vyhnout.
Přijde mi celkem zbytečné psát třeba:
is_in="Pardubice, okres Pardubice, Pardubický kraj, Severovýchod, Česká
republika"
když to samé získám prostým pohledem (dotazem do databáze) na hranice,
které máme komplet. I nominatim, který se používá na openstreetmap.org
tohle obstojně zvládá. (Předpokládám, že počet meziokresních, nedej bože
mezikrajských, "přesahů" bude řádově menší než meziobecních... víte
vůbec někdo o takovém případě? Kolik jich v republice je?)

Když už něco dávat do is_in, tak jméno části obce... a to říkám jen
proto, že mě momentálně nenapadá lepší tag ;-)

Pěkný večer,
Petr Morávek aka Xificurk

PS: Ah, až teď když jsem to všechno dopsal, tak mě trklo, že jsi možná
pod pojmem "obec" neměl namysli pojem ze zákona č. 128/2000 Sb. (O
obcích), ale obecně "sídlo". Je to tak? Můžeš prosím vyjasnit?