[Talk-cz] rúian - struktura dat adresních bodů

Jakub Sykora kubajz na kbx.cz
Středa Srpen 29 00:32:41 UTC 2012

> Při příležitosti importu bych rád znovu otevřel debatu o stuktuře
> addr:housenumber. Osobně jsem odpůrce uvádění obou čísel (678/1) v tomto

osobne jsem naopak priznivcem. OSM je prakticky jedina mapa, ktera mi
umoznuje vizualne vyhledat dum, at uz znam cislo jakekoliv vc. evidencniho.

> [...]
> orientační, protože to je číslo, které je přímo z jeho definice určeno k
> orientaci při dohledávání domu (a číslo evidenční pokud orientační číslo
> není přiděleno). Jelikož je dvojité číslování ve světě relativně méně
> časté a jelikož se nedá očekávat, že by renderery studovaly adresní
> systémy jednotlivých zemí je realita taková, že renderery očekávají v
> housenuber to co mají zobrazit na mapě (pokud je dostatečný zoom), takže
> volbou použití použití obou čísel zároveň určujeme, že v rendererech se
> budou zobrazovat obě čísla mapa bude vypadat takto:

ano, renderery renderuji zpravidla housenumber. A jsem pro to, aby tam
zustala cela informace. I informace, ze se jedna o ev.c je skvela a
mnoho map ji nerozlisuje. Pritom na vesnicich se stane, ze jsou budovy
se stejnym popisnym a evidencnim cislem.

> Vím, že se nemá tagovat pro renderer, ale domnívám se, že toto není ten
> případ. Protože informace jsou již v adresním bodu uvedeny jako údaje
> addr:streetnumber a addr:conscriptionnumber, takže housenumber už
> informci duplikuje a víceméně reálně určuje to co je považováno za
> "hlavní" informaci zobrazenou v rendererech.Přitom ve všech mapách co
> znám jsou u ulic v městech (tedy v případech kdy jsou přidělena obě
> čísla) zobrazena jen čísla orentační a v řadě případů jen čísla
> orientační v rozích bloků (ale to už je jiné téma). Myslím si, že tento

to je nejvetsi ptakovina, na kterou jsem kdy narazil - cisla na rozich
jsou sice hezka graficky, ale kdyz je kilometr dlouha rada domu, tak
stejne nevim, kde mnou hledany dum je.

> fakt má svůj lety prověřený smysl a troufám si tvrdit, že odborníci na
> grafiku map by k tomu měli spoustu odborných argumentů toto podporujících.

krome toho, ze je toho v mape mene a je mozna prehlednejsi me moc
argumentu nenapada (aniz bych se pasoval na odbornika v grafice)

> [...]
> Zkoušel jsem jich několik a bohužel řada z nich prostě nezvládne údaje v
> housenumber rozdělit na dvě čísla podle lomítka (je to prostě světově
> hodně nestandardní). Takže adresu prostě nevyhledá ani posle
> orientačního ani podle evidenčního čísla, ale jen pomocí obou dvou
> zadaných s lomítkem ve správném pořadí a to je podle mě to nejméně častí
> co uživatel použije / má k dipozici. Pro ilustraci:
> http://maps.cloudmade.com/ => Search the map => Vyplňte "1","Na
> Slovance","Praha" do polí (House #,Street Name,City) a nenajdete nic.

OSM Nominatim najde 1803, na slovance, praha vcelku bez problemu.
Nenajde ale 1, na slovance, praha. Vyresi tvuj navrh toto?

> Možná že víte evidenční číslo (nebo si ho najdete na googlemaps ;-) )
> tak můžete zadat  "1803","Na Slovance","Praha" ani to nic nenajde.
> Jedině "1803/1","Na Slovance","Praha" najde daný dům. Kdyby housnumber
> obsahovalo orientační číslo, najde dům hned při prvním (a dle mne
> nejčastějším) požadavku.

Nevim, u me jsou pozadavky na popisne a orientacni cislo tak 50/50.
Nekteri lide ani netusi, ktere je ktere, kdyz mi adresu diktuji.
Typickym prikladem budiz treba Udolni 18/53, Praha. Tam by clovek cekal
18 jako orientacni a 53 jako popisne a je to presne naopak. V Udolni

Cloudmate je platforma která poskytuje api