[Talk-cz] Administrativni hranice z RUIAN

"Petr Morávek [Xificurk]" petr na pada.cz
Středa Srpen 29 08:33:10 UTC 2012

Jakub wrote:
> V tomto souhlasím s LM, že pokud spojení dat je přidaná hodnota a tam
> kde to tak je by se neměly cesty mazat, ale upravovat. Hranice rozhodně
> autonomní entity nejsou, mohou přece mimo fyzických věcí koincidovat i s
> jinými "abstraktními" geoinformacemi - jako hranice psč nebo něco
> takového a pokud z nějaké vyhlášky koincidují tak je obrovská přidaná
> hodnota, že budou v OSM koincidovat. Navíc i koincidence s objekty jako
> ploty, zdi, přírodní útvary a podobně je také přidaná hodnota, často i
> pro upřesnění polohy těchto objektů.

S tím upravováním starých cest to není tak jednoduché. Není úplně
jednoduché analyzovat, jaké části hranice se jak změnily, a rozhodnout,
jestli se hranice posunula někam jinam, nebo jde jen o nepřesnost určení
polohy té staré.
Obecně asi takových případů příliš nebude. Upravil jsem skript podle
připomínky Lukáše, aby nemazal cesty/nody s jinými tagy, tento konflikt
mi hlásí v logu. Přijde mi jednodušší se po aktualizaci na dané místo
podívat ručně a případně daný objekt znovu sloučit s hranicí.

> Mimochodem jak je to tedy s tou
> definicí hranic jak se ptal LM? Jsou vždy definované body, nebo jsou
> někde oficiálně navázány na nějaké fyzické objekty.

Pokud vím, tak máme celou republiku rozparcelovanou, polygony parcel
jsou na příslušných katastrálních úřadech (resp. v různých registrech
jako třeba RUIAN), parcely se skládají do katastrálních území,
katastrální území do obcí...
Jediný "problém" může být státní hranice.

Zdraví,
Petr Morávek aka Xificurk