[Talk-cz] Administrativni hranice z RUIAN

"Petr Morávek [Xificurk]" petr na pada.cz
Čtvrtek Srpen 30 11:39:34 UTC 2012

Mike wrote:
> Vesměs s tebou souhlasím, ale píšu to z toho důvodu, že za rok dojde k
> aktualizaci dat v CUZK, budou se zase aktualizovat data v OSM a
> najednou se zjistí, že ten plot opravdu nevede po hranici, že barák
> opravdu je rozdělen, přestože před tím nebyl a zase se bude řešit, co
> s tím. Vždyť je to pořád dokola. Současná data jsou také import, který
> měl být přesný, ale není, prostě věci se mění.

Zas tak černě bych to neviděl. Starý import probíhal z řádově méně
přesných data. Teď máme konečně k dispozici rozumně přesný (a udržovaný)
zdroj dat ve vhodném formátu.
Hájím přístup, že pokud se zjistí (větší) změna hranice, tak se prostě
hranice nahraje znova a staré cesty/body se ponechají jen pokud nesou
nějakou jinou informaci.
Takhle, když někdo spojí plot s hranicí (protože tam prostě ta hranice
vede), tak ten plot zůstane spojený tak dlouho, dokud se průběh hranice
výrazně nezmění... a až se změní, tak se prostě ta hranice posune na
nové místo a plot zůstane. Žádné řešení stejného problému pořád dokola.

> Nehledě na to, že si
> někdo nevšimne, že potok je součástí relace hranice, rozdělí ho, kus
> tam vloží a už nepřidá do relace a hned je hranice rozbitá, což zase
> rozbije vyhledávače a různé jiné programy, než si toho někdo/něco
> všimne.

Tuhle připomínku už jsem párkrát slyšel a můj názor je, že tohle by měl
řešit editor! Asi jsem rozmazlený z Merkaartoru, kde při rozdělení
cesty, která je součástí nějaké relace, se automaticky do dané relace
přidá i nově vytvořený úsek. Jestliže tohle nějaký editor neumí, tak by
to asi chtělo dát vědět autorům, že taková funkce chybí.

A zrovna u těch administrativních hranic, můžu s celkem slušnou jistotou
říct, že si takových chyb všimnu ;-)

Zdraví,
Petr Morávek aka Xificurk