[Talk-cz] river/stream

Karel Volný kavol na seznam.cz
Úterý Únor 7 20:34:30 UTC 2012

zdar,

> Je možný použít data z webů povodí řek? Konkrétně "průměrný roční průtok",
> např. "http://voda.chmi.cz/hpps/prf_bk_createpage.php?seq=2505280"

tipuju (!) že ano, nicméně stejná data jsou i na Wikipedii, takže ...
kdybychom jeli pod CC, tak řeknu, že je můžeš opsat bez skrupulí odtamtud, leč
s novým licencováním je to nejspíše neslučitelné (především pokud licence může
být libovolně měněna)

> Chtěl bych zpřesnit rozlišení river/stream, protože v současným stavu sou,
> asi podle dibavodu, řeky "river" až k prameni, což je dle mě špatně.

potud souhlas

> Viděl bych to tak, že od stanice, kde je průtok pod 1 m3/s bych to přeznačil
> na "stream" + možná přidal "fixme".
> Má někdo lepší nápad?

tož já bych měl doufám že lepší nápad -

a) držet se pravidla na OSM wiki, tedy že pro stream platí "An active, able-
bodied person should be able to jump over it if trees along it aren't too
thick."

b) neměnit to bez místní znalosti (nespoléhat na fixme ... takových tam straší
...)

pravda, b) tak trošku plyne z a) - navíc považovat za vhodný bod, kde se to má
lámat, vodočet, je nesmysl, neboť naprostá většina vodočtů není v místě, kde
by se nějak zásadně měnil charakter řeky ...

kde se mění potok na řeku, resp. říčku (pak máme taky riverbank, že), může být
značně subjektivní, ovšem předpokládám, že většinou bychom se shodli na místě
nějakého významného přítoku, anebo někde v úseku, kde potok sklesá z kopců do
nížin, čímž se jeho tok zvolní a rozlije do šíře

c) limit 1 m³ je příliš přísný ... moje představa o tom, co už je řeka, by se
dala vyjádřit _také_ tím, odkud je to (aspoň zjara) splavné pro normální loď,
nikoli jen pro šílence honící prvosjezdy na ultrakrátkých rodeovkách

s průměrným průtokem 0,60 m³/s v Batelově by z toho tak vypadla například
Jihlava nad soutokem s Třešťským potokem, kterou jsme ovšem celkem bez
problémů jeli na Orlici (a to je nějakej koráb) z Dolní Cerekve ... a věř mi,
že tam ji rozhodně nepřeskočíš, to jde tak maximálně do Horní Vsi, možná do
Horní Cerekve (místní znalci mě doplní, já už si to tak přesně nepamatuju)

no a nebo třeba Rokytná, jeli jsme ji od Jaroměřic, přičemž v Příšťpu má
průměr 0,75 m³/s ... neznám, jak vejš, ale v těch Jaroměřicích bych ji určitě
přeskakovat nechtěl

K.