[Talk-cz] Import Estudanky

Karel Volný kavol na seznam.cz
Úterý Únor 14 12:46:45 UTC 2012

zdar,

tak já nevím, asi jsem vážně natvrdlej, nicméně pořád mi unikaj ty rozdíly,
proč by jednou mělo platit něco, a podruhý v obdobným případě něco jinýho

no flame, mohl by se ještě někdo prosím pokusit o vysvětlení?

Dne Po 13. února 2012 21:18:56, jzvc napsal(a):
> Panove, dovolim si (laicky informovanou) reakci na vasi plodnou debatu.
>
> Ani obkresleni z orthofoto/katastru/... ani GPS souradnice ... samo
> osobe neni dilo databazove, natoz autorske(zjednodusene), tudiz neni
> nijak chraneno. Nejde totiz o tzv "tvurci" cinnost ale pouze o
> mechanickou praci(v principu to muze delat masina a taky to casto dela).
>
> Databaze jako takova muze (ale nemusi) byt chranena v pripade, ze
> obsahuje !unikatni! soubor dat, pripadne jejich vazby (cojavim nekdo
> prijde na to, ze vic lesu = bohatsi obyvatelstvo a udela databazi na to
> [...]

- pokud by mělo tohle platit, tak nechápu

a) co poskytuje ochranu OSM, proč řešíme nějaké licence a práva přispěvatelů

b) co poskytuje ochranu ostatním dílům, proč nemůžeme do OSM obkreslovat z
čeho nás napadne, nýbrž jen z vybraných zdrojů

anebo jsem právě spadl z Marsu, a předpoklady pro a) ani b) neplatí,
obkreslovat můžem, a OSM chráněná není? - pak ale například k čemu se na
stránce http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/freemap
nějaké licence vůbec řeší?

ad a) - co z přidávání dat do OSM dělá onu "tvůrčí činnost" a nikoli
"mechanickou práci, kterou v principu může dělat mašina, a také to často dělá"
(ostatně i v OSM spoustu práce udělali skripty a roboti)?

ad b) - informace, že například někde vede cesta, stojí dům, teče potok ...
jsou obecně známé/dostupné, a pokud platí, že "nelze rozhodně chránit databázi
obecně známých/dostupných informací", proč si je tedy nemohu do OSM vzít odkud
se mi zlíbí, resp. naopak, na co se lidi obtěžovali s kontaktováním různých
poskytovatelů těchto dat s žádostí o svolení, proč se tu neustále něco
takového řeší?

K.