[Talk-cz] Import chráněných území z EEA

LM_1 flukas.robot+osm na gmail.com
Středa Únor 15 22:52:44 UTC 2012

Souhlasím s body 1-6 Petra Morávka a s Lukášem Kabrtem.
Pokud je oblast definována zákonem jako jdoucí potokem/břehem/středem
silnice/podél administrativní hranice tak by měla využívat tyto prvky
jako svou hranici i v OSM.

To znamená ,že v relaci (multipolygonu) bude potok nebo část
multipolygonu waterway=riverbank. Pokud jde po silnici, tak bude
obsahovat silnici nebo jinou hranici.

Naopak pokud jde po břehu/kraji silnice tak by rozhodně neměla být
nijak napojena na vlastní čáru toku nebo silnice.

Důvodem je, že hranice bude následovat osud těchto prvků - při změně
toku potoka nebo trasy silnice se pohne i hranice oblasti. Platí to
samozřejmě i pro administrativní hranice, které jsou z definice
tvořeny potokem.

Úplně jiná situace by byla, kdyby byla hranice definována souřadnicemi
a náhodou šla podél něčeho, potom není spojování na místě.

V závislosti na přesnosti dat by nebylo od věci uvažovat o použití
tvarů pro zpřesnění těch cest/potoků...

@jzvc: Pokud budeš chtít hranici využít tak máš informace o tom, co tu
hranici tvoří, to s tím dost silně souvisí (i když se to nemusí vždy
hodit).

Tagy vztahující se k oblasti by samozřejmě měly být jen na tom
multipolygonu, na čárách jen servisní (source...) a označení hranice
(silnice, plot)

Protože jde o evropská data, budou pravděpodobně k dispozici ve více
zemích, bylo by proto vhodné se podívat jestli už někdo něco
neimportoval a pokud ano tak použít hotové nástroje a zachovat
konzistentní tagování. Pokud ne tak oznámit import i zahraničně, aby
to mohl udělat zahraniční importér stejně.

Lukáš Matějka (LM_1)