[Talk-cz] Import UIR-ZSJ: Hněvkovice na levém břehu Vltavy

Karel Volný kavol na seznam.cz
Středa Únor 29 11:21:43 UTC 2012

Dne St 29. února 2012 11:20:12, Petr Kadlec napsal(a):

> Fakt, a to je který? Co třeba čeština _a_ slovenština (§ 3 Zákona o
> správě daní a poplatků)? ;-)

špatně čteš, není to čeština _a_ slovenština, nýbrž čeština *nebo* slovenština

... pravda, ježto v tomto státě je bordel ve všem, nevyhýbá se ani otázce
jazyka, a namísto nějakého jednoduchého obecného pravidla se to v každém
případě řeší po svým

například zákon o zbraních a střelivu požaduje dokumenty v češtině

každopádně pointa je taková, že valná většina těchto předpisů (resp. všechny,
co znám), nepřipouští vícejazyčnost, nanejvejš připouští alternativu, jako
výše uvedená slovenština *místo* češtiny, anebo jednání prostřednictvím
tlumočníka, pročež nutit tady _většině_ zaplevelení mapy duplicitama v
jazycích menšin, mi přijde dosti nehorázné, jestliže ony menšiny si mohou bez
problémů(*) vykreslit mapu ve svém jazyce

(*) a pokud to není bez problémů, tak správný postup je pomoci jim s
odstraněním těch problémů, namísto jejich obcházení

> Myslím, že „use the name as displayed“ je právě naprosto rozumné.

je tu ovšem ta potíž, které zobrazení vezmeme za směrodatné ...

> Co třeba http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Milíkov_-
_přeškrtnuý_polský_nápis_(2).JPG

... to, že si někdo někam dá nějakou ceduli, nepovažuju za nijak směrodatné

ostatně, obdobná diskuse tu byla kdysi v souvislosti s pravopisnejma chybama
- pravda, mohl jsem si od tehdy zapamatovat, že obecná nálada zde je dávat za
pravdu exotům, co ty cedule rozmísťujou, namísto nějakýho obecnýho konsensu
(ať už tedy jde o pravidla pravopisná, nebo o to, že česky tady rozumí 10 M
lidí), a nepouštět se zase do dalšího zbytečnýho flejmu

K.