[Talk-cz] MTB mapa

Petr Holub hopet na ics.muni.cz
Úterý Leden 24 19:24:55 UTC 2012

> Nemuzu nez souhlasit. I krehke divky sedici na MTB (nebo i treku)
> poprve, projedou libovolnou polnacku a lesni cestu naprosto bez
> problemu. Mam zkusenost, ze ani brod neni i pro zacinajiciho jezdce
> nicim neprekonatelnym.
>
> MTB scale pouzivat pouze tam, kde je to opravdu nejak obtiznejsi - tedy
> je potreba pouziti nejake techniky - at uz razeni, navazovani, smyku,
> nebo dokonce trialovych poskoku, ci je to proste vic do kopce a z kopce.
>
> Osobne, kdyz se nekde chci vyradit na kole, tak koukam, kde je hodne
> [...]

Jo, ale to IMHO neznamena, ze by se useky, ktere jsou mtb:scale=0
nemely znacit. Po mem soudu by si vicemene vsechny cesty typu path a track
zaslouzily hodnoceni. Jsou lidi, kteri zadne velke dobrodruzstvi na kole
nechteji - proc by to pro ne nemelo byt take vyznacene? Naopak znam
lesni cesty, na kterych i bikerum s pomerne vysokym sebevedomim spadne
hrebinek - treba kdyz to poradne rozjezdi traktor. A znam i lesni
cesty, ktere na prvni pohled vypadaji jako grade2, ale kdyz jsem tam
vzal sve kamarady, tak ti z nich na trekingovych kolech mne proklinali
za rozsekane plaste a duse (cesta byla sice neprilis hrbolata, ale
plna ostrych sutru - a pekne z kopce, takze po rafku jeli za par sekund).

Mnozstvi fialove barvy by nemelo byt urcujici - pro Tvoje potreby by to
spise chtelo nejaky filtr na obtiznost, typu chci videt pouze cesty
s obtiznosti >=2. To by mi urcite davalo smysl. Ja se taky jezdim
v Brne vyblnout do Zamu nebo Netra, ale kdyz chci nejaky 150km svih,
tak se divam velmi preferencne po scale=0-1, aby se to dalo najet
v pohode a pritom po prirodnim povrchu nebo aspon mimo auta. A uz vubec
to neznamena, ze bych se mel koukat skrz prsty na cykloturisty, kteri
0-1 v zivote neopusti. Pro ne by ta mapa mela slouzit taky.

Petr