[Talk-cz] OSM Inspector a stav přijetí licence

"Petr Morávek [Xificurk]" xificurk na gmail.com
Čtvrtek Leden 26 15:36:06 UTC 2012

jzvc wrote:
> Je to totez, jako kdybych
> zacal stavet rodinej domek a v pulce stavby si vzpomel, ze vlastne
> nechci domek ale bazen, pricemz by mi ten domek staveli pribuzny gratis.

Proboha, tohle přirovnání selhává na tolika úrovních, že je nemá ani
smysl začít vyjmenovávat...

Změna licencování (jakéhokoliv projektu) _vždycky_ přináší nějaké
množství problémů, které by se jinak řešit nemusely, o tom žádná. Otázka
je, zda jsou tyhle problémy převáženy těmi pozitivními věcmi, co nová
licence přinese... A o tom můžeme debatovat hodně dlouho a jsem si
celkem jistý, že se na jedné odpovědi neshodnem, poněvadž každý si cení
různých věcí různě.

Já do OSM připsívám, protože chci pomoct vylepšit free mapová data - a
je mi srdečně jedno jestli jsou pod CC, ODbL nebo něčím jiným podobného
ražení...
Jiní lidé mají/měli pravděpodobně jinou motivaci, třeba pro ně bylo
naprosto podstatné, že data jsou pod CC licencí... já jim to neberu. A
každý má samozřejmě právo chystané změny odmítnout; a pokud si myslí, že
dokáže vytvořit lepší projekt, tak ať se do toho klidně pustí... Ale jak
psal už před časem hanoj, "Pri odchazeni nemusim preci palit mosty,
abych mohl zbudovat mesto naproti pres reku."

Petr Morávek aka Xificurk