[Talk-cz] OSM Inspector a stav přijetí licence

Martin Mares mj na ucw.cz
Čtvrtek Leden 26 22:56:38 UTC 2012

Zdravím!

> Příspěvky každého uživatele by se řídily jiným právem, právo kterým by
> se řídily by záviselo na kolizních normách práva země žalovaného,
> obvykle by to bylo právo země (domicilu) přispěvatele. Teoretický
> soudní spor by tak měl 10000+ účastníků na straně žalující (zasedání
> na sportovním stadionu?), a každý z nich by podle procesních
> ustanovení země žalovaného dokazoval, že podle práva jeho země
> žalovaný porušil jeho autorská práva. Pokud by nějaký soudce rozhodl
> dřív než by spáchal sebevraždu tak by takový sport jistě byl vděčným
> tématem mnoha generací právníků.

Pokud někdo data zneužije, stačí, aby ho žaloval kdokoliv z přispěvovatelů
-- to prokazatelně funguje, viz soudní spory Haralda Welteho s firmami
zneužívajícími jádro Linuxu, do nějž Harald přispěl.

Jistě, silný žalobce se hodí, ale k tomu není potřeba, aby mu patřila
všechna data, stačí netriviální část.

> Závěrem: současný stav je dlouhodobě neudržitelný. Raději budu
> přispívat do databáze s jasným právním režimem, bez rizika, že moje
> editace budou záviset na množství lidí, které neznám.

Já pořád nevidím, v čem je ODbL lepší než CC, pominu-li jurisdikce,
ve kterých databáze nepodléhají zákonné ochraně, ale v nich je ODbL
dost možná také zcela bezzubá.

> *Lze si představit inominátní smlouvu typu: kliknutím na tento jediný
> odkaz vedoucí ke stažení dat souhlasím s následujícími podmínkami
> (uzavření smlouvy), ale to problém s relicencováním neřeší.

To neřeší vůbec nic, protože v případném sporu nikdo nedokáže,
že kliknutí bylo aktem mé vůle a nikoliv aktem vůle mého kocoura,
který miluje procházet se po mé klávesnici :-)

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares                          <mj na ucw.cz>   http://mj.ucw.cz/
Man is the highest animal. Man does the classifying.