[Talk-cz] OSM Inspector a stav přijetí licence

LM_1 flukas.robot+osm na gmail.com
Pátek Leden 27 00:09:39 UTC 2012

Jestli mě paměť neklame tak Harald Welte měl plné moci k zastupování
od ostatních autorů, (jinak by neměl moc šanci uspět). Navíc žalovali
použití konkrétních programů (a ty bývají v Linuxu malé a
jednoúčelové).
Jistě může každý autor žalovat sám za sebe a svou cestičku a kousek
lesa, ale nemůže žalovat porušení databáze jako celku.
ODBL je lepší v tom, že přesněji upravuje problémy okolo směšování
více databází a následných vykreslených map.
Znovu zopakuji, že připojení libovolné licence neochrání nic, licence
umožňuje použití ostatním. Žádná licence=>žádné použití.
Chrání zákony a státní donucení.
Kocour je hezký pokus, ale těžko by uspěl. Závaznost elektronické
kontraktace je celkem široce přijímaná (v nejpřísnějších případech se
požaduje prokazatelné zobrazení podmínek). Navíc dovolávat se
neplatnosti právního dokumentu na základě něhož něco používám je
trochu mimo, ale překvapivě to zkoušeli i právníci Haralda Welte ve
sporu proti D-Link.

Lukáš Matějka (LM_1)

> Není mi úplně jasné, proč. Text CC-BY výslovně zmiňuje, že dílo může
> být i mapa nebo kompilace dat.
Je rozdíl mezi mapou a mapovými daty. Nefunguje je silné slovo, hodilo
by se spíš "nevhodná".