[Talk-cz] automatizace aktualizace adresních bodů (was: (skoro) funkční rúian wms vrstvy)

Miroslav Šulc fordfrog na fordfrog.com
Čtvrtek Červenec 19 22:23:17 UTC 2012

dovolil jsem si změnit předmět, aby to někde nezapadlo :-)

Dne 19.7.2012 23:46, Mirek Dlask napsal(a):

> Dají se vymazat adresní body ze zadaného čtverce?

to by podle mě mělo jít. otázka ovšem je, jestli mazat, nebo upravovat.
já bych se spíš přikláněl k upravování, jelikož je pak jasně vidět
historie. další věc je řekněme vyjetí rozdílu mezi osm a rúian, tj. co
nám přebývá na jedné a na druhé straně. to by nám mělo udělat přehled o
stavu dat.

> Otázka automatizace není ANO - NE, ale jak

s tím souhlasím :-)

> Co takhle selektivní přístup.
> Máme řadu obcí, kde jsou jen adresní body. Proč si nevybrat, některou
> z nich a nezkusit import budov podle čísla obce.
> Jde to?

já osobně bych to viděl spíš tak, že bychom měli primárně věnovat nějaký
čas analýze dat, úvahám o tom co a jak aktualizovat, a hlavně jak to
následně udržovat.

co se týče analýzy dat, tak bychom asi měli vědět, kolik nám toho v osm
chybí, kolik toho přebývá (a proč), kolik adresních bodů by se přesunulo
o víc jak x metrů (a proč) a v jaké oblasti apod. z toho by pak mělo být
aspoň částečně jasné, co by import adresních bodů obnášel.

co se týče importu a aktualizací, tak řekněme, že by se např. postupně v
osm zaktualizovaly adresní body, tj. upravil by se jejich stav podle
rúian (přesuny, odstranění duplicit, vymazání neexistujících, přidání
nových) a označily by se nějakým tagem, např. "bot", v případě nějaké
větší vzdálenosti od původní polohy by se ještě přidal nějaký další tag,
např. "verify". pak, pokud někdo adresní bod opraví (protože je třeba
posunutý), tak změní tag "bot" na "no-bot" a skript bude vědět, že v
případě změn daného adresního bodu má zakázáno bod aktualizovat. v
takovém případě někam (třeba sem) napíše info o tom, že v rúian došlo u
daného bodu ke změně. pokud by šlo například o opravu, která je v
souladu s osm, tak by se bod ručně upravil a přidal by se opět tag
"bot". v případě smazání bodu z rúian lze předpokládat, že má bod zmizet
z osm a skript by se nikoho neptal. samozřejmě lze z práce skiptu
generovat logy, aby se dala jeho činnost jednoduše dohledat, posílat
mailem reporty apod.

takový systém by umožňoval automatické aktualizace se zachováním přidané
hodnoty maperů. samozřejmě je to jen hrubý nástřel, co mě právě napadlo,
jak by to mohlo fungovat. je to spíš námět k diskusi.

> Našel někdo někde číselník obcí?

je např. součást rúian dat.

> Chce to postupovat od toho nejméně složitého a nekonfliktního, k tomu
> složitějšímu.
>
> Další je otázka struktury dat v OSM. Je kam vložit například rozšířené
> údaje o budovách?
> Nebo alespoň ID jednotlivých importovaných objektů?

to je samozřejmě předpokladem toho, aby nějaký bot dokázal s adresními
body jednoznačně pracovat. když se dívám třeba na adresní body tady u
nás, tak tam jednoznačný identifikátor není. je tam jen (z těch
relevantních údajů) domovní číslo a případně název ulice (+ souřadnice),
takže systém by musel na začátku hledat odpovídající adresní bod podle
těchto údajů.

> Mirek

ff