[Talk-cz] tagování silnic - praxe a wiki se liší

Jakub j na kub.cz
Pátek Červenec 20 23:08:41 UTC 2012

Chtěl bych se zeptat jestli proběhla (předpokládám že ano) nějaká
diskuze ohledně tagování silnic první třídy. Pokud ne, tak bych jí rád
otevřel.

Na
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/roads_tagging
se píše, že to zda se silnice 1. třídy taguje jako trunk nebo primary
je určeno tím, zda má silnice 2 nebo 4 pruhy. Začal jsem tagovat podle
této informace, ale velmi rychle mi začalo připadat, že to není dobrý
nápad. Neodpovídá tomu vůbec praxe, která taguje jako trunk (podle
toho co jsem viděl) jen rychlostní komunikace - pokud by se dodrželo
to co je ve wiki, bude potřeba udělat změny na mnoha místech,
například Praha by byla plná trunků. IMHO to není ani pěkné v Mapniku
(ale to není hlacní argument) ani praktické. Ztrácíme tím vizuální
informaci - rozdíl mezi silnicemi 1. třídy a dálnicí či rychlostní
komunikací. Prosím vaše názory, rád bych to když procházím silnice ČR
měl možnost zároveň upravovat.

Můj návrh: silnice první třídy mapovat jako primary nehledě na počet
pruhů.

Jakub