[Talk-cz] tagování silnic - praxe a wiki se liší

Jan Bilak jan.bilak.osm na gmail.com
Sobota Červenec 21 00:00:05 UTC 2012

O konvencích tagování toho moc nevím, ale co na to jít "od jinud"?
Tedy dávat silnicím tagy, které mají jasný význam. Tedy např. tag,
který bude říkat třídu silnice, tag, který bude říkat počet pruhů
apod. Takové ty neurčité tagy, podle který ale třeba renderer kreslí
mapy, by pak bylo možné hromadně automaticky nastavovat podle toho,
jak se ukáže za vhodné. Tedy něco jako "když má x pruhů a y. třídy,
tak dostane tag ...". Tato pravidla by pak stačilo udržovat na jednom
místě (na rozdíl od hlavy každého mappera), snadno by je bylo možné
udržovat konzistentní (opravovat na základě tagů s jasnou informací),
při změně pravidel by stačilo pravidla jednou změnit a spustit
skript...

Tento systém by se mi líbil obecně všude v OSM. Zaznamenávání tagů,
které nesou zcela jasnou informaci. A následné odvozování tagů, které
nenesou zcela jasnou informaci, ale jsou nutné kvůli kompatibilitě (se
světem, se softwarem apod.).

Honza