[Talk-cz] tagování silnic - praxe a wiki se liaí

jzvc jzvc na tpfree.net
Sobota Červenec 21 22:23:34 UTC 2012

Dne 21.7.2012 22:48, Jakub napsal(a):

> [...]
> archivech):
>
> V kterých pr(ípadech tagovat jako trunk?
>
>   * Podle toho co jsem nas(el v archivech (nikoli na wiki)
>     úr(edpokládám, z(e urc(ite( rychlostní silnice a silnice pro
>     motorová vozidla (mimochodem jaký je mezi nimi rozdíl ze zákona? -
>     jediné co me( napadá, z(e na Rka moz(ná mohou i kola)
>   * Dále to budou jednic(ky,  které mají 2+2 pruhy odde(lené trávou +
>     ne(jaká dals(í podmínka (pravde(podobne( tr(eba max rychlost
>     alespon( 80km/h?) - dobrý zapeklitý pr(íklad je Evropská v praze,
>   * Pokud to není sme(rove( de(leno, není to trunk.

Na Rdko rozhodne kola nemuzou, z pohledu predpisu je to totez jako
dalnice. Jediny rozdil je v konstrukci/pravne. Kostrukce muze byt stejne
jako dalnice, ale nemusi (muzou byt vetsi stoupani, mensi odstavny pruhy
... ale to se v prubehu casu meni)
Znaceni je nekde na citu - Evropska neni trunk, protoze na ni mas
spoustu urovnovych krizovatek, semafory ... naprotitomu Kbelskou sem pro
zprovozneni radialy + MUK na trunk preznacil - v tom useku ted nemas
zadny urovnovy krizeni ani semafory.

Ber to tak ze nelze stanovit striktni a presna pravidla. Osm se snazi
mapovat fyzicky stav veci, coz je nekdy v rozporu s pravnim stavem.
Zarnej priklad je trebas prave ta 13cka, to je ve vsech usecich jednicka
=> maximalka 90. Kdyz vemes R7, tak to sice je pravne rychlostni
silnice, a legalne po ni muzes jet 130, ale stav useku pha - slany je
naprosto tragickej (narozdil od ty 13tky, kde se uplne vpohode tech 130
da jet naprosto bezpecne).

Pravni stav se rozlisuje prave tagem motorroad = silnice pro motorova
vozidla (= znaceno znackama s autem).

>  *
>

> V kterých pr(ípadech tagovat jako dálnice?
>
>   * Dálnice vs(echny, to je jasné?
>   * Ne(které silnice pro motorová vozidla? To asi nejspís( ne.

Dalnice v CR se taguje jako dalnice pokud to je dalnice (= je znacena
jako dalnice prislusnejma znackama).

> [...]
>   * Hors(í je to ve me(stech, má se zde tagovat podle klasifikace R(SD
>     nebo jinak? Jako pr(íklad mu*z(e poslouz(it jiz(ní c(ást okruhu v
>     C(eských Bude(jovicích
>     (http://www.openstreetmap.org/?lat=48.97313&lon=14.47671&zoom=15&layers=M).
>     Ulice Mánesova a Nádraz(ní byla na jihu C(B oznac(ena jako
>     primary. Nádraz(ní je ale silnice tr(etí tr(ídy (15611) a Mánesova
>     silnice druhé tr(ídy (c(. 156 - vedoucí dále Novohradskou na jih).
>     Zac(al jsem tam dopln(ovat informace s R(SD, ale zatím
>     nedokonc(il. Jde v podstate( o stejný problém jako s trunky ale o

Ve mestech je nekdy problem, ze silnice neni pravne jednicka ... (pha
tusim)... ale kdysi byla a je tak pouzivana (prutah ...), prevazne jsou
ty silnice tak i znaceny (ac to pravne tak trebas uz neni, znacky na
nich stale jsou). opet, vyres to citem, ber v potaz navigaci, nekdy se
to zkratka jinak udelat neda.

> [...]
> Jak znac(it silnice pro motorová vozidla?
>
>   * Jde o silnice oznac(ená znac(kou IP15a
>     http://www.dopravni-znaceni.eu/znacka/Silnice-pro-motorov%C3%A1-vozidla/IP15a/
>     To je napriklad situace silnice 43 tady:
>     http://www.openstreetmap.org/?lat=49.26242&lon=16.57995&zoom=16&layers=M
>     ) -v tomto pr(ípade( mi pr(ijde na míste( znac(ka motorroad=yes,
>     otázka je jestli jde implicitne( i o jasný trunk, podle mne ano.
>
> Kde je na míste( motorroad=yes?
>
>   * Podle mne dálnice + silnice pro motorová vozidla.
>   * Dále vs(ude tam, kde mají pr(ístup jen motorová vozidla.

Na dalnice to je zbytecnej tag, protoze dalnice = automaticky to tam
plati. Proto se to pouziva pouze jako oznaceni "silnice pro motorova
vozidla" => na trunk (pripadne jednicku, viz dale). Na znaceni
pristupu/zakazu vjezdu/... se pouziva uplne neco jineho - silnicni
omezeni.  Technicky to samozrejme nemusi byt trunk, ale nevim zda v CR
nejaky takovy usek existuje. V zahranici se obcas takhle znaci i smerove
nedelena silnice.