[Talk-cz] import budov

Miroslav Šulc fordfrog na fordfrog.com
Pátek Červenec 27 11:05:04 UTC 2012

já jsem nad tím ješte( vc(era pr(emýšlel, a dospe(l jsem k tomuhle:

* aplikace by me(la umožn(ovat nejen jednorázový import, ale i následné
aktualizace podle zme(n v rúian
* evidence prováde(ní importu* by me(la být souc(ástí aplikace tak, aby
se na ní nezapomínalo, souc(asne( by me(la být co nejjednodušší
* z aplikace by me(lo být zr(ejmé, co už je hotové a co ješte( ne,
pr(ípadne( kde jsou ne(jaké zme(ny v rúian
* aplikace by me(la fungovat naprosto samostatne(, bez nutnosti ne(jaké
obsluhy

takhle ne(jak by ta aplikace mohla vypadat:

* byla by webová aplikace, kde by se podle katastrálních území daly
stahovat osm soubory s obrysy budov (a pr(ípadne( i s adresními body)
* aplikace by zobrazovala u každého kú, zda je naimportovaný nebo ne a
jestli v rúian došlo k ne(jakým zme(nám + možnost filtrování (okres,
stav importu, název kú) - v pr(ípade( budov by aplikace zobrazovala jen
kú, kde je definovaný obrys alespon( jedné budovy
* v aplikaci by se evidovalo, kdo a kdy jaký soubor naimportoval do osm
+ poznámky k importu
* aplikace by umožn(ovala sledovat zme(ny v rúian (tj. pokud ne(kdo
stáhne a naimportuje ne(jaké budovy do osm, tak info zanese do aplikace,
aplikace pak bude ve(de(t, že k danému datu jsou budovy naimportované a
umožní pr(íšte( vyexportovat pouze rozdíl mezi posledním naimportovaným
stavem a souc(asným stavem v rúian) a exportovat pouze zme(ny (vc(etne(
informace o odstrane(ných objektech)
* z aplikace také bude zr(ejmé, kdo zrovna na c(em de(lá
* aplikace by mohla také zobrazovat historii importu* (tj. kdo, kdy a
co), kdo má co rozde(lané a jak dlouho, kolik toho zbývá naimportovat apod.

pr(emýšlel jsem o tom, jak por(ešit, aby nebylo nutné se do aplikace
registrovat a souc(asne( zajistit urc(itou míru autorizace pr(i zadávání
informací o provedení importu a napadlo me( následující:

1) když si budu chtít stáhnout data z urc(itého kú, tak si to kú
vyhledám, zadám svu*j mail a jestli chci komplet soubor nebo rozdílový
soubor a aplikace mi soubor pošle na mail, vc(etne( linku pro zanesení
informace o provedení importu do aplikace
2) naimportuju budovy do osm (vizuální kontrola, opravy apod.)
3) když mám naimportováno, kliknu na link z mailu, zobrazí se mi webový
formulár(, já tam zadám poznámky k importu a odešlu
4) systém si informace spáruje s pr(edchozím exportem a bude ve(de(t, že
až po urc(ité datum jsou budovy naimportované, takže bude moct jednoduše
sledovat rozdíly

máte k tomu ne(kdo ne(jaké pr(ipomínky nebo podne(ty?

pak mám ješte( jeden technický dotaz. tušíte ne(kdo, jak pr(evést data z
postgis geometry do osm formátu? s body pr(edpokládám problém nebude,
ale netuším, jak s polygony. rúian se neomezuje jen na c(áry, takže tam
asi bude nutné provést ne(jakou konverzi. ideální by byla ne(jaká
knihovna, která vezme postgis geometry a ude(lá z ní osm xml. zkoušel
jsem ne(co vygooglovat, ale asi jsem zadával špatná klíc(ová slova.

ff