[Talk-cz] import budov

Jan Bilak jan.bilak.osm na gmail.com
Pátek Červenec 27 12:18:43 UTC 2012

Otázka je, jak by měla vypadat ta připravená data. V případě importu
nových věcí tak, kde žádné nebyly, je to celkem primitivní. Ale mnohem
náročnější bude import do míst, kde již nějaká data jsou. Tam bude
třeba něco starého odstranit, něco modifikovat, něco přidat... Lze v
OSM formátu postihnout nějak všechny tyto typy změn (odstranění,
modifikace, přidání nových objektů)? A pokud lze, je možné to pak
nějak rozumně vizualizovat, aby to člověk mohl projít a rozhodovat
"tohle je ok, tohle zamítnu a zůstane při starém, tohle bude ještě
trochu jinak..." pomocí stávajících nástrojů? Nevím, jaké jsou
možnosti.

Pokud nic vhodné stávajícího není, tak bych to viděl spíše na
interaktivní aplikaci, která zobrazí ty rozdíly ve vhodné podobě, u
každé umožní se rozhodnout, zda ponechat stará data, nová data,
automaticky zmergovat nebo ručně upravit. Ruční úpravu by ta aplikace
přímo nepodporovala, protože by to bylo příliš náročné (vlastně by
bylo třeba vytvořit obdobu editoru jako JOSM), ale poznačilo by to
nutnost ruční editace do dat nějakými tagy, aby výsledek, který z
aplikace vypadne, bylo možné otevřít např. v JOSM a ručně provést
potřebné úpravy.

Např. u adresních bodů by bylo podle mě vhodné, aplikace provedla
nějaké "inteligentní" matchování adresních bodů v OSM a RUIAN,
zobrazovala původní a nový bod vizuálně propojený šipkou, jinak
vyznačené body, které jsou pouze v OSM a naopak jinak vyznačené body,
které jsou pouze v RUIAN. Uživatel by mohl vždy zvolit, zda ponechat
novou nebo starou polohu bodu (zde by bylo možné i volit vlastní
polohu - jde o primitivní úkon) atd. Nakonec by aplikace vytvořila OSM
patch, který by obsahoval požadované úpravy včetně vhodně zmergovaných
tagů (ty by možná bylo třeba také kontrolovat v aplikaci) atd.

U budov to bude samozřejmě výrazně složitější.

Obecně čistě ručního importu se celkem obávám. Dat je vetší než malé množství.

Honza