[Talk-cz] import budov

Miroslav Šulc fordfrog na fordfrog.com
Pátek Červenec 27 11:41:46 UTC 2012

Dne 27.7.2012 13:20, Jan Bilak napsal(a):
> Ahoj,
>
> teď z toho nechápu, zda si aplikaci představuješ jen jako evidenční
> nebo zda aplikace má provádět vlastní import (resp. s ním výrazně
> pomáhat).

aplikace "pouze" připraví data z rúian, samotný import provede mapper.
tj. aplikace pro import připraví data, ale nebude import provádět, ten
se bude dělat ručně. i kdybychom (pokud vůbec, to vyplyne z ručních
importů) v budoucnu uvažovali o nějaké automatizaci, tak v prvním kroku
se to stejně musí udělat ručně, abychom věděli, nakolik je rúian
spolehlivý zdroj, jaké problémy lze očekávat apod. pro kontinuální práci
s daty z rúian je pak potřeba ta evidenční část.

> Tedy za zásadní považuji porovnání současných OSM dat s daty RUIAN a
> následné provedení změn (posuny stávajících bodů, opravy tagů,
> zachování stávajících tagů, doplnění chybějících tagů, ...).
> Samozřejmě s tím, že proces bude pod manuální kontrolou člověka, který
> bude import provádět (tedy nikoli plně automatický, ale
> poloautomatický). O těchto funkcích se v popisu nezmiňuješ.
vycházel jsem hlavně z importu budov tam, kde je nemáme, to je asi ta
nejjednodušší varianta. co se týče importu budov do míst, kde už nějaké
jsou, nebo importu adresních bodů, tak se přiznám, že nevím, jestli v
josm existují nástroje na zobrazení rozdílů ve vrstvách, na slučování
objektů (a tagů) z různých vrstev apod. s tím zkušenosti nemám. ale
určitě se tu najde někdo, kdo to vědět bude nebo aspoň bude vědět, kde
hledat.

ten můj nástřel je v podstatě (podle mě) asi to nejnutnější minimum pro
to, aby se dala data z rúian využít pro manuální importy. nad tím potom
lze dělat další nadstavby, které práci zjednoduší a zrychlí. něco určitě
vyplyne i ze zkušeností se samotnými importy.
> Honza
ff