[Talk-cz] Ruian jako zdroj dat

Mirek Dlask dlask.m na gmail.com
Pondělí Prosinec 2 19:38:36 UTC 2013

Ahoj,

Dne 1.12.2013 01:45, hanoj napsal(a):
> *** licence existuje a vyplývá ze zákona, více je na wiki

jenom jsem se ztotožnil s příspěvkem, zde na talk.cz
https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/2012-June/007406.html

Stát nemusí zkoumat, vymýšlet licence, vydá zákon, ale třeba je to
opravdu jinak.

Slíbil jsem is_in a spol.

Nemám nic proti vypuštění is_in za předpokladu, že najdeme jinou
alternativu.
Pro obce a vyšší celky předpokládám stačí hranice.

U části obce bez pojmenovaných ulic to jde a žádná informace se
neztratí. Tedy jsem pro.

addr:city = obec
addr:place = část obce

Pochybnosti mám u částí obcí, s pojmenovanými ulicemi. Jestli i zde
použít pro část obce addr:place, nebo máme jinou alternativu?
Nechám to na zkušenějších.

+ další tagy na kterých se předpokládám shodneme

addr:postcode
addr:street (pokud existuje)
addr:country (nevím jak moc je nutné)
source:addr
ref:ruian

ref:ruian budeme mít  i na budovách. Budovy mají v ruian vlastní kód. Co
se stane, když někdo k tagům budovy přidá i tagy adresní? Bude mít
budova ref:ruian 2x?

addr:housenumber
podle mého jediné číslo domu, které potřebujeme.
Číslo popisné (čp.) a číslo evidenční (čev) jsou vždy samostatně, nebo
před lomítkem. Vzájemně se liší prefixem u čev.
Číslo orientační (čo) není nikde  samostatně a je vždy za lomítkem. V
závislosti na obci může obsahovat malé, nebo velké písmeno.

428 - čp
ev.428 - čev
428/15 -před lomítkem čp, za lomítkem čo
ev.428/15 - před lomítkem čev, za lomítkem čo.

Ano opravdu existují i kombinace čev/čo

addr:consriptionnumber (číslo popisné)
addr:provisionalnumer (číslo evidenční)
addr:streetnumber (číslo orientační)

Proč jsou ještě samostatně, když jsou všechna obsažena v
addr:housenumber? A odtud se dají snadno získat.
Dokáže někdo vysvětlit (obhájit) jejich existenci?

Toť vše. Doufám, že to nebude debata jenom s hanojem a vyjádří se i ostatní.

M.D.