[Talk-cz] Ruian jako zdroj dat

Dalibor Jelínek dalibor na dalibor.cz
Čtvrtek Prosinec 5 15:06:50 UTC 2013

Ahoj,
aha, už jsem to asi pochopil. Chyba byla na mém přijímači.
Nechápal jsem rozdíl mezi "obec" a "část obce".
Teď to chápu tak, že "část obce" je třeba ""Libív", (což jsem si původně myslel, že je obec)
a obec je "Dříteň", pod kterou Libív patří.
Tedy addr:place=Libív a addr:city=Dříteň.

A měl by se tedy používat addr:place i ve městech, kde jsou ulice?
Třeba tam tedy dát addr:place=Libeň?

Zdraví,
 Dalibor

-----Original Message-----
From: "Petr Morávek [Xificurk]" [mailto:petr na pada.cz]
Sent: Tuesday, December 3, 2013 9:47 PM
To: OpenStreetMap Czech Republic
Subject: Re: [Talk-cz] Ruian jako zdroj dat

Ahoj,

Dne 3.12.2013 16:38, Dalibor Jelínek napsal(a):
> Tohle se mi asi nelíbí, ale nejsem si jist. Máš nějaký příklad?
> Pointa addr:place je, že se pak dá najít adresa v obci bez ulic.
> A co budou uživatelé hledat více "obec nnn" nebo "část obce nnn"?
> Jestli to první, pak je potřeba do addr:place dávat obec a část obce
> dát někam jinam (třeba addr:is_in?).

Obecně čemukoliv, co obsahuje "is_in" bych se snažil vyhnout. Název tagu by měl lépe popisovat, co to vlastně obsahuje za data - "is_in" (příp.
"addr:is_in") je strašně obecné. To je ostatně taky jeden z důvodů, proč je "is_in" v současné době naprosto nepoužitelný - každý si tam cpe, co chce.

Myslím, že by bylo dobré nějakým způsobem do všech adresních bodů dostat jméno části obce, a to protože:
1) č.p. je unikátní jen a právě v rámci tohoto administrativním celku
2) část obce není vymezena geografickou hranicí, ale právě výčtem adresních bodů Osobně mi přijde "addr:place" jako celkem rozumná volba.

> Tady si nejsem jist, páč naše wiki říká, že je to název vesnice za PSČ
> Skutečně je to vždy stejné jako hranice obce a dá se to odvodit z mapy?

Tady pozor! Ta skladebnost funguje trochu jinak.

Obec je tvořena 1 a více částí obce.
Část obce je vymezena výčtem adresních bodů, které do ní patří.

Vedle toho stojí PSČ, které je AFAIK více méně číselným identifikátorem pošty. Vztah pošty (potažmo tedy PSČ) a části obce je N:M.

Zdraví,
Petr Morávek aka Xificurk